Info om Rajd 46:or

parbring

Aktiv medlem
21 feb 2007
84
0
6
Skellefteå
Tjena!
Jag söker info och bilder om Rajd 46:eek:r.
Gärna även synpunkter och åsikter om dessa.
Sitter 2 cyl MAG så vitt jag vet.

38-matta?

Tacksam för svar :)
 

HerrArctic

Aktiv medlem
15 feb 2007
74
0
6
Malmberget
nej.. ingen 38:a matta det sitter en 46:a matta på dom därav namnet Rajd 46 fanns både med 340 och 440 motorer från MAG och KOHLER har själv haft en sån. köpte den får nåt år sen för 300 kr plockade ur motorn från den.skar av mattan och använde mattan som bromatta till stugan resten kastade jag på soptippen :)
 
J

JagLuktarGott

Jag tycker dom är lite roliga, farsan har byggt såna så vi har en hemma just nu som han byggde för flera år sen..

med sina 15-20kusar så rör den väll på sig skapligt (60kmh!?) för att vara en årsm 77 som våran.. Tippiga som fasen innan man lärt sig hantera dom.. Total katastrof att köra med i djup lössnö då den börjar kasta och tippa åt alla ***** håll såfort du gasar lite :p Men håller man sig på ett packat spår som inte är allt för sönderkört så går det faktiskt att frakta arslet på :D

Och ang mattor så tror jag det är väldigt svårt att få tag på, isf blir du nog tvungen att köpa en hel skoter, och sen ta mattan..

Och om du vill så kan jag knäppa några bilder på våran om du vill ser hur dom ser ut, annars finns det en bra annons på blocket nu med några bra bilder, exakt en likadan som våran: http://www.blocket.se/vi/10929576.htm?ca=5_s

:)
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Hmm på våran sitter iaf en skega matta av plast.. vet inte om det satt på alla men den är gjord i sektioner om c:a 2 dm och ledad med järnstänger.. Jag är själv på jakt efter reservbitar till mattan, skulle behöva två.. Alternativet är väl att korta den då det är en r 46l så får man ju en kort istället men jag vill hellre fixa som den ska va.. På våran sitter 2 cyl mag runt 300 cc tror jag. Men vet nån om reservdelar till mattan e jag tacksam!
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Jag har en hel matta hemma! (vi bytte till ockelbo´s gummi matta!) och sedan dess har plast mattan legat! men det är många bitar som är trasiga och några som är lite lätt sprukna (de kan köras med!!) men några är helt hela!!! Hör av er om ni har frågor!