Ingen glad markägare

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har haft kontakt med den markägare som äger marken Kronlinjen-Nötmyran och vi får ta upp den bredd vi behöver, så långt allt väl

Men det är samma markägare (potatisodlaren) som har marken 97:an - Sävastån, leden från OK och han är inte alls glad att det körs hejvilt på åkern mellan 97:an-Sävastån, han hotar med att stänga den leden om vi inte lyckas få alla pundhuvuden att hålla sig efter spåret

I övrigt är han mycket resonabel

Någon som har förslag hur vi ska lösa detta (hagelbössa borträknad)

Fö så är det tråkigt att ett visst skoterfolk kör på ett sådant sätt att vi riskerar ytterligare inskränkningar

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
börja med att sätta upp skyltar där det står att man inte får avvika från spåret.
borde hjälpa en hel del även fast det av vissa kan tyckas vara självklart.
det är det första man börjar med.

fungerar inte det så kan man markera leden med plogpinnar eller liknande.

men skylta är ju klart enklast och själv är jag nästan säker på att det kommer hjälpa.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Läge för att sätta upp oranga käppar parvis från ån till 97:an.

Den som inte fattar det är ju dum i HELA huvvet.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
vi får sätta upp stolpar samt dra upp ATAband mellan dem samt tydligt skriva vad som händer annars....dvs att det kommer att sättas upp ett metallstängsel som hindrar all trafik om de inte skärper sig

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Om det är klart med den nya sträckningen som vi fixade till förra helgen så kan jag åka förbi där på lördagen och fixa till genomfarten dvs såga ner det som behövdes.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Väntar slutgiltigt besked från skogvaktaren, han lät positiv, vi får röja ut mot myren enl markägaren men vi avvaktar tills allt är klart anser jag

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
vi får sätta upp stolpar samt dra upp ATAband mellan dem samt tydligt skriva vad som händer annars....dvs att det kommer att sättas upp ett metallstängsel som hindrar all trafik om de inte skärper sig
Vi får nog sikta in oss på att sätta upp plogkäppar till hösten när åkern är ledig och ta ner dom på vårkanten, antar att potatisodlaren vill ha fältet fritt under odlingssäsongen