Ingen ström till soppa pump ,och spridarfelkod ,RXL

madmike3

Medlem
2 jan 2010
20
0
1
Dalarna
Har bytt motor i min rxl då jag har haft ett vevstakshaveri. Efter att ha lyft i den "nya" motorn och även tagit kabelhärvan från den motorn så har jag stött på följande problem: Soppa pumpen får ingen ström har mätt och kollat men har inte sett något har bytt relän och batteriet är nytt och fräscht. Efi boxen indikerar "spridar fel" kod 21 ,22 , 23. har bytt hela bryggan till den gamla men det det är samma sak. de jag funderar på är om det kan vara skillnad på 91 och 92 årmodell av något slag, då skotern är en -91 och motorn -92. Har kört ström på pumpen direkt och den fungerar. är det någon som har något tips?
 

madmike3

Medlem
2 jan 2010
20
0
1
Dalarna
har bytt tillbaka till gamla härvan, samma problem kvarstår. Har även bytt olika boxar med samma resultat. Kan tänd låset strula? eller dödknappen/snöret? HAR någon ett ELSCHEMA?
 

madmike3

Medlem
2 jan 2010
20
0
1
Dalarna
Problemet löst, tidigare ägare har klippt strömtrådar i kabelstammen och virat ihop ändarna och tejpat med eltape , det fanns 5 st såna kopplingar. Nu är det ordentligt skarvat och skall nog investera i en ny härva. Kan rekomendera www.snowmobilefanatics.com om du har problem med din rxl där får man hjälp.