Intercom - CARDO SCALARIDER G4 POWERSET eller SENA SMH10 (Snowmobile)

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
Hej,

Vad köpa???

Läst överallt på internet om dessa två. Till 99% handlar det såklart om folk som kört motorcykel på sommaren. Båda verkar ha sina fördelar. Som jag förstår det har SENA lite längre räckvidd i praktiken och verkar lättare att manövrera (?). Däremot kan man, som jag förstår det bara tala men en (1) person i taget i full duplex. Kan någon verifiera?

CARDO däremot känns mer avancerat rent tekniskt, t.ex. skall man kunna prata med två (2) andra personer samtidigt i full duplex. Däremot verkar den svårar att hantera med handskarna på... Något som gärna får fungera i februari när det är -27 och blåser.

Skulle vara MYCKET tacksam för någon som har praktisk, helst vinter /snöskotererfarenhet, av dessa produkter.

Känner ni till något som fungerar bättre & är mer praktisk att använda än ovanstående så får gärna delge detta.

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
Jag har scale rider! inne på mitt 3 set nu för min mikrofon slutar funka efter några timmar!?

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
kan ju tillägga att scalarider funkar skitbra den lilla stund de funkar:)
vet inte om de är kylan eller att de blir fukt när man flåsar på micken.. men jag har prövat flytta runt de i hjälmen men inget hjälper.. de konstiga är att de bara är min som går sönder hela tiden..

lonmag

Välkänd medlem
12 jan 2008
188
0
6
Stockholm/Ockelbo/Vännäs
kan ju tillägga att scalarider funkar skitbra den lilla stund de funkar:)
vet inte om de är kylan eller att de blir fukt när man flåsar på micken.. men jag har prövat flytta runt de i hjälmen men inget hjälper.. de konstiga är att de bara är min som går sönder hela tiden..
Men CARDO skall ju vara IP 67 klassad ? eller är det "bara" den del som sitter på utsidan (sändardelen).

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
såg nu att de har kommit en nya g4 "snow" jag har ju vanliga... så då blir de byte till snow varianten:) då kanske de funkar!