Intresserad av att börja med enduro

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
hej allesammans ! ja är grymt sugen på att börja köra Enduro men är dock bara 15 år räcker åldern eller är det åldersgräns på enduron ? och licensen man behöver ha för att tävla spelar åldern någon roll för den ? för jag vet att vanlig skoter licens måste man vara 16 år för att ta.

Tacksam för svar !:)
 

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
ja men vad funderar ja på då :p bara vänta ett år till och ligga i hård träning ;) kom ihåg namnet Kvist för det kommer gå långt ! ;)
 

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Du får ju ta license och börja tävla det år du fyller 16.

så om du nu fyller 16 år 29 december 2009 eller före så får du börja tävla redan denna vinter.

Gå till din skoterklubb och be dom skicka in en licensansökan.
 

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
Jasså :) ja har ju dock bara 14 och fyller 15 nu i oktober :p men till nästa år så äre bara börja när ja vill då alltså :) ! Tack för all info ! kom gärna med Tränings tipps och lite sånt om ni vill också ;) !!!! MVH Kvist
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
huhu, lite nyfiken på dig kvist, var ska då träna ? vi får ju aldrig nån snö här omkring :p

edit: jag kan också tänka mig träna, bara de kommer snö :p
 

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
kommer snön så åker ja på varje led i sandviken :p men om det blir som förra året så åker ja till ett skoter ställe ja har uppe i Ramsjö där dom absolut bästa lederna finns men nu före vintern så tänker ja bara stryke träna och kondition träna så mkt som möjligt. btw vad heter du :p? man kanske känner igen dig ?
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
hehe, ja jag åkte nog sönder lederna haromkring förra året och det blir väll samma sak iår :p men min mosters man har släktingar uppe i åmot och där hade dom haft snö hela vintern :) Marcus gustafsson, förövrigt så bor jag i kungsgården.
 

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
hehe okej ;) men vilket Program går du då :) har många 91 kompisar så nån av dom kanske känner dig :p isåfall kan vi ju dra nått race i vinter så ska ja leka ut dig och din polaris ;) har säkert träffat dig på sjön osv för det är inte så många ungdommar i sandviken som kör skoter så ;)
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
hehe, ne ja vet. Jag går på John bauer i gävle, it linje tyvär :S hmmm viktor johannesson? jag har iaf spelat innebandy i alba -90 :p men vi får väll åka så fort snön kommer för den försvinner lika snabbt :p

edit: pm'a din msn(om du har :p)
 
Last edited:

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
hehe Victor johannesson är min granne typ ;) har känt han sen barndom ;) då vet du antagligen vem jakob johannesson är också ;) jasså funderar faktiskt på den linjen också :p
 

kvist

Medlem
17 aug 2008
46
0
1
Sandviken
tjaa, antar att det här har gått lite off topic jag och marcus får ta det via egen kontakt :p men kom gärna med Tränings tipps :) Styrka,kondis och körkunskap :p
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
alltså, träna på lederna är faktiskt ingenting ni ska syssla med :S Det finns folk som promenerar, är ute och glider och så kommer ni laddandes runt hörnet, försök ta er till närmaste crossbana och träna, kontakta någon förare i eran stad om det finns och fråga vart han tränar, dom flesta är väldigt hjälpsamma och kommer nog lösa erat lilla problem, sen försök att köra långa pass på banan, kör inte max speed så ni är döda efter 10-15min utan försök att minst köra 2x 40-50min om ni ska åka enduro senare.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
alltså, skulle man kunna åka på motocross banan, som ni vet bor vi långt åt helvetet ifrån alla tävlingar och skotercross baner.
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Går ju att dra ett eget skoterspår på egen mark som man kan köra efter, det är ju inte så jobbigt. Sen kan man ju sätta upp skyltar att det är privat led, och att hästförare, snigelåkare, gubbar med vedlass, skidåkare, och ungar med pulka och snorig näsa bör se upp eller inte färdas efter spåret...

Sätt även upp: "Älgar förbjudet" skyltar så dom inte traskar upp på spåret:p