iq 440/600 -07 luftburksproblem

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
hej..

har en iq 440/600 -07 sitter öppna filter på men ska sätta dit en luftburk.

har köpt en och skulle säta dit den men det är ju farbannat trångt! är det inte lika trångt när det är en 440 motor i?

sen funderar jag på att kapa upp luftburken och göra den lite mindre så att den blir lättare å få dit + att den inte ska ta i drivaxeln lika lätt som den verkar göra.

någon som har erfaring av å plast svetsa?
eller va man säger.


tacksam för svar
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
nej fattar inte sen om du ska bestycka om den då måste du ur med skiten igen inte det roligaste. hm
 

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Vad har du för luftfilter på? Och är de moddat nått för att dom inte ska ta i sekundäraxeln, typ höjt bakre motorfästerna med brickor lr liknande? Är intresserad för har tänkt sätta öppna filter på min 440/600.. Lägg gärna upp en bild! :)
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
Vad har du för luftfilter på? Och är de moddat nått för att dom inte ska ta i sekundäraxeln, typ höjt bakre motorfästerna med brickor lr liknande? Är intresserad för har tänkt sätta öppna filter på min 440/600.. Lägg gärna upp en bild! :)
det sitter vanliga öppna på nu som man har böjt så de inte ska ta i axeln. men om du ska ha öppna filter på så hade jag försökt hitta några som är vinklade. finns ju sånna som borde passa utan att ta i.

har tyvärr inge bilder
 

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
det sitter vanliga öppna på nu som man har böjt så de inte ska ta i axeln. men om du ska ha öppna filter på så hade jag försökt hitta några som är vinklade. finns ju sånna som borde passa utan att ta i.

har tyvärr inge bilder
Har ett par UNI snowpod filter med 15Graders böj men de tar ändå i. dom är rätt stora filtren så.
 

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
hm ja. jag e inte så inne i det med borde ju gå att få tag i med mer böj på. annars kan du ju ta ett "plast" rör eller nått som är lika grovt som förgasaren å kapa det snett i den vinkeln du vill ha:)
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
för att luftburken ska passa måste man bricka upp den bak och sen köra med dom korta insugsgummina, från pro x 600
 

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
Jag har tagit bort gummina på luftburken, och så jag har Uni filter instippade i luftburken så gummit på unifiltrena sticker ut ur hålen, sen är de bara fäste det på gasarna och då har du 0 % chans för å få in smuts å snö + att det blir lättmonterat :)