IQ 600 HO erfarenheter?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Funderar på en IQ 600 HO SLP Edition, och undrar om den räcker för mig? Går det att hoppa, busa och resa med den? Är det något speciellt man ska kolla efter på dom?

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Ser att du har ägt en IQ 440 tidigare och i jämförelse med den är det en ganska snäll maskin. Något du kan kolla på är lyftbågen fram, den är gjord av plast och håller inte så bra. Testa lyft i den och kolla om infästningarna är hela.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
originalt lär den inte resa nånting..
men dreva ner och 44mm matta så står den rakt upp.
motorn är samma som sitter i RRen bland annat..riktigt fint motor..släng i V-force 3arna (passar från 440ina).. så fåru riktigt bra svar på gasen oxå..sen samma fjäder i primären som 440-06 och RRarna har så fåru bra klipp oxå.

Rossander

Medlem
30 nov 2010
26
0
1
Gävle
Lånar denna lite om de är okey. Vad är orginal drev på en IQ 600 HO CFI då? Köpte en för 3 dagar sedan :)och nu såg jag att du hade/tycker att man skulle dreva ner dom, men hur mkt? Tacksam försvar och att jag fick låna denna tråd.

Tullus, jag är riktigt nöjd med min så länge. dock så är de mkt puder här kring gävle, den går fint och de går att lika i de, men jag är lite ovan inte kört skoter på 5 år hehe. och då har jag 38mm matta som folk inte gillar

/Patric