IQ 600 RR funderingar.

6 mar 2011
32
0
1
Hudiksvall
Tjena jag har nu kollat runt lite i forumet men har inte hittat de svar jag söker.
Jag funderar på hur jag ska gå till väg om jag ska få min iq rr att gå bättre. Jag har redan det lilla drevet nerdrevat till 19. och jag funderar på att köpa ett 41 till det andra.

Men jag har även funderingar kring variatorerna hur man ska göra/vad man ska sätta dit för att få maskinen att bli "rappare". samt hur mycket bestyckningen i förgasarna gör för skillnad.

Tacksam för svar!

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Bara för att han sätter dit en annan fjäder behöver de inte betyda att den går bättre, kan lika gärna gå sämre!

Det beror helt och hållet vad som sitter i maskinen sen förut. Sen att de är en viss färg såger inte mycke då olika tillverkare har olika färg/hårdhet.

"Islambertsson" du får berätta mer om villken tv år det är, villka saker du har ändrat, hur stifften ser ut, tillslagsvarv, topppeak.

6 mar 2011
32
0
1
Hudiksvall
Maskinen är ner bestyckad till 410 hf övrigt inga ändringar i förgasaren. nerdrevat övre drev till 19. tillslagsvarv ligger på ca 4000 rpm och max varv ligger runt 8200..

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Du har inget blödder på maskinen? Hur ser stiften ut?
Med den rosa team fjädern så höjer du inslaget. Kan ev höja maxvarvet med.
Jag kör med en sån fjäder och 10/60 vikten. Inslag på 4900 och maxvarv på 8000. Skulle ha haft upp det några 100 till.
Men RR har rätt så fin variator setup standard.
Men prova söka runt lite här på forumet. Är ju en skoter som har diskuterats mycket om på detta forum.