iq 600rr -09

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hejsan, det ligger mycket nära till hands att jag hämtar en iq600rr -09 i hälgen. Den är körd 900km demoexemplar som är enduroshimsad och fortfarande 2 års garanti. Vad skall jag kolla på, sprickor i framram boggieskenor o dyligt ?? Och hur vanligt är det att polaris havererar ? Har sett en med vevstaksras = ny motor på garanti, samt en till med troligtvis samma sak körd under 1000km med :S Och en dragon 700cfi som också hade fått ny motor på garanti. Behöver jag vara livrädd för haverier på denna skoter eller ? Väldigt tacksam för seriösa svar av kunniga skoteråkare, kanske rent av någon här har fått ny motor på garanti ?:eek:

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
600 ho motorn skall ju vara väl beprövad och inte rasa i första taget, sade min handlare iaf!

Sen har du ju alltid garanti på den så det är ju bara lämna in den om den havererar! Dock så är det ju väldigt väldigt drygt att vara utan skoter någon vecka på vintern om det blir haveri.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de är i princip samma motor som dom kört med sen jaa jag tror de är till och med från 03,,annars 04a så den går riktigt bra.har kört med 2 såna motore.plus att jag har polare som bara kör polaris.dessa har gått som spjjut och går än...så tror inte de ska vara nå prob...

de finns väl inte allt för mkt...kolla så den inte är sne helt enkelt...sen kollar du A-armarna.dom ska vara linjerade med varran..alltså främre staget på övre A-armen ska vara linjerad med främre staget på nedre A-armen...där ser du ganska snabbt om den har vart i nån sten lr liknande

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Lånar tråden lite, vad ligger kompen ungefär på på RR.en? har 8.4 på min men samma på båda, kändes lite lågt?

Liberty motorn ska ju vara rätt beprövad, så kolla bara så allt är fräscht och rakt!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ok, tack så mycket för era svar. Angående kompen har din polare en mätare av annat märke kan du testa hans också och jämföra, det kan skilja en del. Hade du varm motor o fullgas när du testa ? Du borde få bäst resultat då, men vore jag dig så skulle jag bara tuta och köra. För jag tycker 8,4kg e ok för en sesong till och det varierade ju inget :)

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
hade du fullgas när du drog kompen på cylindrarna? samt är det en komptestare med skruvgäng eller en som man måste hålla intryckt för hand för att få något värde?

Drog 9 i komp på min rajd 440, jämt på båda cylindrarna här i veckan. jag tycker inte 8.4 är lite i komp på en relativt standard motor!