iq 600rr går bara på choke

death_proof

Medlem
14 nov 2011
34
0
1
ekshärad
Hej har ett bekymmer med min iq. började med att jag stängde av bensin kranen och körde den till soppan tog slut. sög ur gammal bensin ur tanken. och nu när jag fått i ny soppa och ska "varmköra lite" så börjar den mota och drog upp choken och den gick lite bättre men sen dog den igen.. tacksam för svar..
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Prova med att rengöra förgasarna, förmodligen lågfarts munstyckena som har kleggat igen.
 

death_proof

Medlem
14 nov 2011
34
0
1
ekshärad
Nu har jag plockat ur gasarna. hittar 2 munstycken men vart sitter lågfarts munstyckena? en annan fundering jag har e att det va nästan ingen soppa alls i "kopparna" under gasarna. kan det va bränsle pumpen som inte orkar få fram soppa efter att jag kört den helt tom? gick ju ett tag men sen dog den..?
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Skruva bort nr.14 bå bilden, sen har du lågfarts munstycket under den (nr.15).



Men om du knappt har bränsle i "kopparna" så låter det ju ut som är problemet är på vägen till förgasarna. Men rengör alla munstycken i alla fall.
 

death_proof

Medlem
14 nov 2011
34
0
1
ekshärad
ok kanon ska ta ur munstycket igen o kolla.. samt att jag tror jag vet vad som är felet..... fyllde tanken med ca 10 liter och lyfte upp den bak med en motor lyft. såg att bränsleslangen går ända bak i tanken och suger.. så när skotern e upplyft så sög den nog torrt......:ciao::eek:hwell: man lär sig något nytt varje dag. men nu e gasarna rena iallafall..