iq boggie

freddeboy

Medlem
2 nov 2012
38
0
1
piteå
hej
Det jävlas så jäkla mycket nu, när jag äntligen har fått ihop den och ska ut och köra tar det tvär stop. När jag ska köra över ett litet gupp så tar boggien i drivhjulen. Jag har original boggie och 9 kuggs non-slip drivhjul.
Vad är det som är FEL????

Mvh fredde
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Som sagt, kapa skenorna och anti-stab. Kommer ta i med 8 kugg också
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
? Menar du för att det inte ska ta i? Isf nej

Dom alternativen du har är: kapa skenorna och montera anti-stab eller flytta hela boggien bakåt
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Varför skulle inte det behövas?? Utveckla dit svar.

IQn är ganska känslig, med 44mm matta så kan det kugga flertalet ggr.
Och min RRSE var nästan totalt okörbar om man inte spände mattan som en fiolsträng.



Jag kör med BRPs 9kugg nonslip på min och har kapat skenorna runt 2cm om jag kommer ihåg rätt.

 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Man kan ju undra varför tillverkarna inte sätter nonslip på från början, skillnaden i pris kan ju bara vara försumbar
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag provade med nonslip på en lustgasmatad 700 edge med 345 matta med 51kammar.
Till slut hade jag kapat skenorna så mycket att dom tittade ut genom "fönstren".
Så jag satte dit orginaldrivhjul med nya skenor och körde obehindrat trots 180-190hk och nerdrevat.
Men kanske rr boggien drar ihop sig på ett sånt sått att matta kuggar över, vad vet jag
 

qirr

Medlem
12 dec 2012
30
0
1
Undrar bara hur de kan ta i jag har brp hjulen i min och de är långt ifrån att de tar i? :)
 

qirr

Medlem
12 dec 2012
30
0
1
Jaha oj misstog mig lite tänkte de var race chassiet ni pratade om, stod år kolla på min och tänkte hur inni hela världen de kan ta i :D fel av mig.