har liknande problem med min
På expansionskärlet mot så hade det blivit hål, var ute och körde och när jag stannade så rök det och luktade apa, tog loss sidokåpan och det sprutade ut glykol.
Bytte ut expansionskärlet, fyllde på glykol, luftade systemet och så.
Var ut och körde igen igår men problem, den går varm nå fruktansvärt, det går inte att lägga handen på tunneln bak och lägger jag på snö (stora snöklumpar) smälter den omedelbart.
Den tryckte inte ur sig någon mer glykol, nivån har inte sjunkit något men det är Varmt(!)
Har ventkit vid a-armarna på pip-sidan, på sidokåporna och sen vanliga hål i huven så är gott om luftgenomströmning, pipan är hyffsat kall men motorn och kylsystemet är riktigt varmt, Varför?
Har läst genom här på forumet bland massa olika skotrar och modeller och ska testa koka termostaten och se när den öppnar och stänger.
om det är varmt runtom så borde pumpen vara ok?
Kan jag ha luftat för lite? hur tar jag reda på det?
Min är förlängd till 136" men ännu inte tunneln vilket innebär att jag fått köra utan stänklapp nu, men det ska väll inte göra så mycket?
Vad händer om man kör utan termostat?
Aldrig haft problem med det här förut så nu är man total nybörjare igen