iq rr går varm.

yamahasx

Välkänd medlem
10 feb 2009
158
0
6
Tjena. Har en iq rr som går bra ett tag och sen börja temp lampan att lysa och klipper motorn. håller på så hela tiden, hittar inte felet. Vad kan felet vara??:hmmmm:

yamahasx

Välkänd medlem
10 feb 2009
158
0
6
De är svårt att säga. då borde lampan lysa hela tiden tyck ja. kan ju köra i typ 5-10 min.
pumpen är hel iaf

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
hur beter sig kylsystemet om det skulle vara en luftficka någonstans?
Vad händer när man kopplar ur tempgivaren?

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Om du kopplar ur tempgivaren så borde skotern gå lika risigt hela tiden, om det nu är det den gör när den krånglar... Går in i ett säkerhetsprogram med tändningen, på vissa motorer låter det ungefär som en varvstopp.

yamahasx

Välkänd medlem
10 feb 2009
158
0
6
har lånat en givare nu, ska testa den. Den blir inte så jätte varm motorn. och kylarna är kall.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
min blir riktigt brännhet, kylarn bak går inte att lägga handen på även fast det är mycket snö.
Skulle gissa att tempgivarn är okay på min då den inte börjar gå dåligt förrän den är sådär riktigt varm.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ditt termostat kan ha fastnat. Ta lös och koka det och se om det öppnar, sprätter det till när det öppnar så har det lite fastnings tendens.. Eller ja du kan ju likagärna beställa ett ny med detsamma så är du på säkra sidan, kostar väl inte många spänn ?

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
och min har sjukt mycket luft i systemet, ska lufta ordentligt så fort jag har tid i veckan typ... torsdag.
Termostaten började öppna sig vid ca 40grader och var helt öppen vid 48-50 grader