Isrivare

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Hej !

Jag har ett par polaris isrivare jag tänkt montera nu på min -10 assault när det börjar bli lite hårt före. Men jag hittar ingenstans i boggien där dom passar?! Måste man borra upp ett nytt hål nånstans?
Snabba svar mottages med glädje, åker bort på mindre skoterresa imorrn :ciao:.

Skoterlös

Medlem
14 feb 2011
18
0
1
Aspåsnäset
På Assaulten är det monterat extra boggihjul istället för isrivare.. Alltså dom ska sitta där dom främre boggihjulen sitter. Det bara att välja vad man vill ha. Sen kanske de går att borra nya hål oxå!? inget jag testade på den jag hadde..

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Okej! då förstår jag varför jag inte hittar nått hål, men jag såg på Polaris youtube kanal när dom demostrerade hur isrivarna fungerar att dom hade gjort ett extra hål. Så jag får kanske göra nått sånt, boggiehjulet vill jag gärna ha kvar!

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Beretta: exakt så ser mina ut, jag får väl ta och borra ett hål....jag är rädd för att den kommer gå varm eller framförallt att mattan ska ska skada. Den glider ju inte så lätt den som sitter på. Hur hårt ska trycket mot marken vara `?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Hmm, det vet jag inte.
Mina rev som f-n i backen, å gick aldrig varm, inte ens när jag puttrade med kälke bakom på hårt spår..

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Beretta: Ja jag får väl lägga lagomt tryck, bara det inte blir för lite är väl huvudsaken!

Volvolarsa: Jag hade sånna på min förra skoter och dom funkar bra + att man kan backa med dom. Men jag fick med ett par isrivare när jag köpte den här skotern så det känns onödigt att köpa andra hehe.