Jordkabel från Tändplatta saknar destination för stunden.

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Hej.

Har nu kommit till Tändplattan på min gammla ET 340 Motor.

Vad jag undrar är, med följande kablage från plattan så finns där en jordkabel med en liten rund skalle på.

Ska då denna jordas inne i någon detalj på plattan eller? för den når knappt någonstans utanför.

Mvh

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Hej.

Har nu kommit till Tändplattan på min gammla ET 340 Motor.

Vad jag undrar är, med följande kablage från plattan så finns där en jordkabel med en liten rund skalle på.

Ska då denna jordas inne i någon detalj på plattan eller? för den når knappt någonstans utanför.

Mvh
EDIT:

Hittade, Ska sitta i kanten utav tändplattan där kabelhärvan går ut, Bulten hade gått av så vackert varav jag ej kunde hitta hålet, förens jag såg en sprängskiss!

Ta bort eller låt ligga kvar, Någon kan ju kanske lära av detta. Mvh

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Hur känslig är plattan på justeringen, hålen är ju ungefär 2cm breda så man kan ju ställa den lite olika.
Det ändå jag kunde gå på var märkena från vars den såg ut att ha suttit tidigare, men den är ju som sagt 100år gammal och knappast i nyskick.

Om det nu är petnoga på millimetern så undrar jag om det finns någon markering eller att på något annat vis kunna ställa in den?
Får ingen gnista alls nu.

ET 340

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Gnista får du hur du än sätter fast den.
Okej, det sög ju.

Då kanske det är den där större spolen som är trasig, den är något ner slipad, men inte så långt att någon tråd gått av.
Kan någon skriva en liten guide, Jag tänkte dra om hela systemet imr, eller iaf dra det som behövs just till tändningen.
Är det dom två från den "stora kopparspolen" som används till tändningen? Den andra är väl en ljusspole eller vad det heter.

Så, dom där två stora ska kopplas till vad som ska kopplas till vad? Om det nu är så det är.

Mvh tack på förhand