Ring och prata med tex Motor Huset i Östersund som bla. säljer PSI.
Det finns ett helt kit med nålar, lågfart samt huvudmunstycken att tillgå, rek från PSI.
Det är garanterat ett dyrt sätt att få det att funka-men då funkar det verkligen skitbra också. Två av mina åkkamrater körde Ultra för några år sen, bägge med PSI pipor.
Den ena av dom köpte ett dyyyrt "komplett-kit" med pipor, förgasarkit samt variatorkit, den andra nöjde sig med pipor.
Han som köpte "hela skiten" monterade på en kväll, och det funkade klockrent efter nån timmes finjustering med mj samt nålhöjd.
Den andra som körde budgetalternativet höll på lääänge innan skotern gick hyfsat-lika bra gick den aldrig.
Tilläggas bör att den Ultran med "hela skiten" gick nåt sinnessjukt bra, och var varken speciellt känslig för temperaturer eller fjäll/havsnivå-förmodligen ett av dom bästa trimmen jag har sett på en tvåtaktare-så skulle dom ha varit från fabrik!
Även om variator/förgasarkitet kostar (Jag vet inte vad det kostar i dagsläget, det är bara en gissning) 4000:-, spara ihop dom pengarna-det är värt att slippa d*****s och ger mycket för pengen i sammanhanget!