KÖPRÅD - renegade 800 07 - arctic XC 600 09?

maajkeen

Välkänd medlem
13 dec 2010
334
0
16
hemma
Hejsan står inför ett val nu.

Vill ha en skoter jag slipper skruva med så inihelvetet samt med någorlunda framkomlighet utanför leden (hade en sx innan å den gick knappt nåra meter utanför) samt ha en som är relativt billig å äga, ja ingen skoter är ju billig men.. och såklart lekvänlig. Burka/rulle osv.

Renegaden har gått 700mil. måste fetta veven på den omgående.

xcn är i fint skick förutom att hand å tumvärmare inte funkar- säkringsfel påstår ägaren? säkringar på skoter va?.. kolvarna bytt för 150mil sedan ? hur långt går xc kolvar?

får båda skotrarna för samma pris. 34xxx..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Om någon frågar mig vad dom ska välja mellan en porsche 911 och en lätt lastbil från Renault, med syftet att köra bana.

Då rekommenderad jag porsche fast jag hatar den.


Du skriver vad du vill göra, men bara en av skorstenarna du väljer mellan klarar av det.

Arcticen är värdelös på sidanav leden.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Nu kanske jag är ute och cyklar totalt. Men är inte xc 600 ungefär lika känslig på bestyckningen som en snopro 440? Känns som de kan bli mer "småskruvning" i den. Känns som rotax 800r dom går å går. Sen blir de tokras och Sx/Xc smårapplar hela tiden.

Men det är bara vad jag fått för mig. Kan ha väldigt fel. Har inte ägt någon av dessa. Men det är vad jag fått ut av att prata med folk som haft såna
 

Ämel

Välkänd medlem
3 feb 2005
108
0
6
Umeå/Solberg
är det inte mycket rackel med rotax 800 snurra?
Min gick 900 mil utan problem. Det största problemet jag hade på min var att primärvariatorn blev slut i alla bussningar m.m. men det finns ju repsatser till det.

Annars är det väl som med alla rotax, hålla koll på så man har fett på vevaxellagren.
HELST, investera och borra kanaler för smörjning.
Någon kunnig får gärna rätta mig.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Var du missnöjd med SXen innan lär ju inte en XC vara extremt mkt bättre? Vet inte vad som skiljer riktigt? Är det bara dämpare och motortrim eller är XCn längre t.o.m?

Att sen köpa skoter av någon som säger det är säkringsfel (vilket det såklart kan vara) men är för lat för att byta ut den där lilla säkringen som tar 2min att byta...