Köp av ryggskydd?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Tja jag hade tänkt köpa ett ryggskydd nu innan vintern kommer,men då till frågan vet inte vilket jag ska köpa,nån som har några tips en polare köpte ett KNOX Aegi skydd för 1300 tyckte den satt skönt & smidig & lätt. Finns det bättre skydd runt den pris klassen? Bor i sundsvall =)

// Tomas

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Tja jag hade tänkt köpa ett ryggskydd nu innan vintern kommer,men då till frågan vet inte vilket jag ska köpa,nån som har några tips en polare köpte ett KNOX Aegi skydd för 1300 tyckte den satt skönt & smidig & lätt. Finns det bättre skydd runt den pris klassen? Bor i sundsvall =)

// Tomas
Jag och frugan använder UFO, sitter bra men efter en dag så måste man justera tröjan nere vid ryggslutet som åker upp.
Finns på Yamahacenter och säkert andra butiker med här i Sundsvall.
http://www.moto-x.se/ryggskydd-ufo-p-13447.html

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jag kör oxå med UFO skyddet billigt och har ett redigt njurbälte..plus att ja kör med ONE REVO 5 bröstskydd..värmer gött oxå=)

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
jag funderar på samma sak men ja tänkte köpa hel kropps skydd så man får bröst axlar armar mm på engång å dom kostar ju endast lite mer ;) är ju väldigt bra å ha i allafall om de någongång skulle hända något för då är man inte stålmannen längre :)

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag köpet mitt från sharkspeed för typ 350 spänn eller nåt.
CE-märkt, med bra passform och känns riktigt bra kvalitetsmässigt.

Dock tycker jag att ryggplattor/skydd inte sitter stumt, då de har en tendens att "glida" lite, då man har kläder under.

Men för det så använder jag det alltid, då jag vet att det kan innebära skillnaden mellan att bli utskriven (från sjukan) och bli inskriven (under dödsannonserna).

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Ok men jag är mer inne på att ha ett ryggskydd med njurbälte bara nån som vet av ett bra för max 1500 länka i så fall =)

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
ok,det är ingen här som kör med Halvarssons skydd?

( Kryckan ) Det va snabba svar man fick de gillar man =) Tummen upp för dig =)

SCR

Aktiv medlem
17 apr 2009
50
0
6
Dalarna, L-a
Jag köpte ett ryggskydd med njurbälte från Ride North förra vintern. Tror jag betalade runt 800:- för det. Det finns säkert smidigare men jag har tyvärr inget att jämföra med.

/M