Köp av skoter, hjälp!

Bergstrom_

Medlem
6 nov 2007
27
0
1
Hoting
Hej! Funderar på att köpa en ny skoter, har en gammal 39a nu och känner att den inte riktigt hänger med. Har en budget på max 40.000.

Har länge funderat på en MXZ 600 (alt.800), pga de verkar vara en trevlig och framförallt lätt skoter. Sen fick jag syn på en Mach 1, gick tydligen fort som fan men dålig i lössnö och dricker soppa som ett svin så den uteslöt jag.

Så, vad jag söker, är något som går rätt så snabbt, inte är allt för törstig och är bra på led. Hoppar inte alls med skotern så de kan vi utesluta.

Motorklassen bör väl ligga mellan 600-800.

Även Yamaha SRX 600 och Polaris Edge 600 har figurerat i mina tankar, har inte så stor erfarenhet av någon av modellerna jag nämnt så ja skulle vara tacksam för tips.

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
En srx 600 skulle passa dina "målsättningar" med skotern.
bra skoter som går fort efter led, inget du svänger av efter leden med men det är en riktigt bra ledskoter och bra kvalite på skiten, dricker inte så värst mycket heller. tror den skulle passa dig utmärkt.

Mich

Aktiv medlem
8 jan 2005
98
0
6
Umeå
Är ett Skidoo fan men måste säga att polaris 600 edge -01 är det bästa du kan köpa för ca 40000, bra fjädring hyfsad bra körställning och en snabb 600 motor.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Skulle jag endast köra på led skulle jag aldrig tveka på en srx 700, låg och stabil plus ett sexigt häääärligt ljud :D med rätt mycket effekt.