Köpa första skoter på distans - tips på seriöst företag?

kustlöparen

Ny medlem
15 dec 2010
2
0
1
Hej,

Funderar på att köpa en skoter i första hand för att dra skidspår plus lite nöjeskörning och kanske dra fram något vedlass ibland.

Lutar åt någon arbetshäst typ Aktiv Grizzly eller dyl.

Mitt problem är att jag bor i Göteborgstrakten och utbudet på begagnade skotrar är i princip noll.
Kollar man på Blocket finns ju dock en hel del norröver..min fundering var att hitta något någon seriös firma norrut som man kunde lita på och köpa på distans..

Några tips på pålitliga skoterhandlare?

Mvh Johan
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag bor också i samma trakter och då jag handlade så sökte jag reda på några vettiga objekt på blocket. ringde och frågade och bad dom skicka mycket bilder. Från det så bildade jag mig en uppfattning om skicket och sen så tog jag en tur norröver där jag kollade in dom olika objekten. Så min köpte jag faktiskt straxt utanför Umeå. Hyrde släp via Thule Renthal så man inte behövde ha släp på hela resan.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Det är väll alltid att föredra att åka och titta på skotern så man inte blir överraskad sen, och sen är det ju rätt enkelt och inte så dyrt att hyra släp på t.ex. Statoil..
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kan rekommendera Kalix maskiner, dom säljer massor av maskiner söderut varje vinter.