Köpa ny maskin till vintern!

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Hejhej, nu är det så att det vita guldet har äntligen kommit och mer är påväg. Sitter här framför datorn och är sjukt sugen på en ny (begagnad) maskin. Där kommer ni in i bilden!

Nu till fråga vad ska jag köpa, och varför? Har en budget på max 50kkr och skotern kan vara både lång eller kort, nå mellanting hade inte vart helt fel heller. Back är en fördel då min rygg är lite pajj efter att ha ramlat genom ett tak..

Har kikat på f7orna av senare modell och även en m7a från 05, några synpunkter på dem modellerna? tips och tricks?

Hursomhelst, kom med förslag på vad jag ska köpa och just varför du känner att jag ska köpa en sådan modell:amuse:

Tack på förhand, Carleen! Ha det bra:)

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Jag själv går i tankarna på att köpa en MXZ X-rs 600 eller 800 :) dom går väl på en 50-60 tusen.Det Är den snyggaste skotern som någonsin skapats om du frågar mig, sen verkar dom gå riktigt bra också :)

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Oj såg nu att jag missade köpesråd kategorin, moderator får gärna flytta på tråden.

mvh

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Om du både tittar på F7/M7 så kanske det är en crossfire du ska ha. Största fördelen med begangnade arctic's är att 700 kubikarna går "lika" bra som en 800 å håller som en 600 i samma prisklass. Alla 3 är ju ganska "gammla" när det kommer till körstälning men på cf/m kan du köpa en dyna till en 10-11 så blir det som natt å dag.