köpa skoter mellan 30-40 papp

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Vad kör du mest? Typ 30% led 70% puder/lek? Klättrar du mkt branter? Djupt puder där du kör?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Okej.

Några till frågor då.

Stora hopp ?
Hur mycket led och hur mycket puder ?

Du måste säga mer om du körning för att man ska kunna föreslå nån bra skoter.
Om du ska gå på en hybrid istället för en kort eller kanske en 440 eller nått sånt. :)

Blir mycket enklare för alla då ;)

EDIT: Trices hann svara medans jag skrev ;)

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
Okej.

Några till frågor då.

Stora hopp ?
Hur mycket led och hur mycket puder ?

Du måste säga mer om du körning för att man ska kunna föreslå nån bra skoter.
Om du ska gå på en hybrid istället för en kort eller kanske en 440 eller nått sånt. :)

Blir mycket enklare för alla då ;)

EDIT: Trices hann svara medans jag skrev ;)
jo precis du ser ju ovan :) men det kan nog bli rätt mkt hopp i vinter men kanske inte allt för stora ! men blir nog mest puder så att säga !:)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Då kanske du skulle gå på en hybrid. Typ renegade eller kanske en mountain cat. Den heter mountain cat men är lika lång som dom nya hybriderna.

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
Då kanske du skulle gå på en hybrid. Typ renegade eller kanske en mountain cat. Den heter mountain cat men är lika lång som dom nya hybriderna.
a fast kom och tänka på kanske prox, pro x2 eller pro xr ! är det fina skotrar asså chassie mässigt ? tål dom lite pisk ? är väldigt tacksam över dina svar :beer:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Dom har riktigt tåliga chassin och ganska drift säkra motorer. Har tyvärr aldrig kört nån av dom och ingen jag känner kör nån sån heller.

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
Dom har riktigt tåliga chassin och ganska drift säkra motorer. Har tyvärr aldrig kört nån av dom och ingen jag känner kör nån sån heller.
ok bra ! men har också hört att dom är som typ en järngris ! asså ligger som klistrad mot snön ! vet du något om det ?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ska finnas någon tråd om det där. Man ska kunna flytta boggie fästena och nå annat och då ska dom bli mer res villiga.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Kollat nåt på Lynx Ranger Mountain 800 ? Såldes ju som en mountain, men har samma dämpare som RAVE800 å 440in, renoveringsbara runt om å kompressionsjustering fram... 365 matta, samma som många hybrider, tåligt chassie å boggie, inte superlättvikt som går av för minsta lilla... :p

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
Kollat nåt på Lynx Ranger Mountain 800 ? Såldes ju som en mountain, men har samma dämpare som RAVE800 å 440in, renoveringsbara runt om å kompressionsjustering fram... 365 matta, samma som många hybrider, tåligt chassie å boggie, inte superlättvikt som går av för minsta lilla... :p
jo har titta lite på den , men tycker den ser klumpig ut ? vill helst ha kortbandare ! har läst lite om enduro 600 01 och uppåt , det verkar som en kanon skoter ? någon erfarenhet någon :)?

Bävern

Medlem
28 jul 2009
40
0
1
Örnsköldsvik
Ska finnas någon tråd om det där. Man ska kunna flytta boggie fästena och nå annat och då ska dom bli mer res villiga.
jaha ok ! fast är inte så taggad att köpa en skoter sen börja skruva ! :eek: men har läst om lynx enduro 02 och uppåt verkar vara kanon skoter ?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Är inte så svårt att flytta boggie fästena :)

Enduron är en bra skoter, stabilt chassie, grym fjädring och riktigt res vänliga med sin okopplade boggie.

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Uteslut 440 på engång, krångel, jobb, svag som jag vet inte vad .. 600-800.. om du klättrar är det mycket gas såklart och då är det billigare med en 700-800 för att då måste du inte ligga på samma varv som med en 600cc måste för att få ut samma kraft. jag skulle tycka en RMK 700 -03 och uppåt, mycket skoter för pengarna! men du måste kolla runt lite.. för att vill du ha en som går bra i lössnö och köper istället den som är värst på bana kan det fort hända att du blir besviken .. Det är helt upp till hur du kör.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
köp en firecat eller en crossfire.. imo bästa allaround skotern som finns =)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tycker du ska ha en enduro 700 som har gått lite mil! finns en på blocket, en enduro 700sp - 02 fast det är inte svarta modellen det är den röda, den har gått 470 mil tror jag han skrev i annonsen, bra skotrar vad jag har hört om dom!