det är ett fruktansvärt bra klipp, själv skulle jag inte ens tvekat. hur mkt fick du lägga ut innan den började funka? vad var felet?Försök få tag i ett repobjekt billigt.. Du har ju sommaren på dig att fixa den. Jag köpte en edge x600 -01a öhlinare runtom utan gnista för 18 000:- och nu går den.
Dom hade bara kopplat fel .. Men dock så går den lite dåligt under ca 3000rpm men det ska nog gå fixa.
Det jag lagt ut är 200:- för en gasvajer och 250:- för en tempgivare ..
Ojdå det blir dyrt ... Tror att det är viktigt att få igång den snabbt så alla lager och grejjer får smörjning. Det kanske räcker att du byter alla lager?själv sänkte jag min IQ 600 H.O -07 när isen brast :'(
jag drog den torr så började min farbror att jag inte skulle starta den för hela motorn kan vara full med lera. men jag hade inte tid att kolla om det var lera för jag skulle åka till staden från min by. så jag lät min farbror som bor i byn dra den varje morgon och kväll sen när jag kom till baka nästa vecka kände vi hur varriatorn inte ville snurra så fint nå mera. Jag blev rätt så skrämd sen tog jag motorn till stan skulle skruva upp den men då gick en i nära släkten bort så jag orkade inte göra så mkt. sen efter ett tag så beslöt jag mig att skruva då gick inte det alls att snurra, så jag öppnade och jag fick se den värta synen, vevstaken hade rostat :'(