Kör på Shell's advanced snowscooter olja.Man bör använda polaris egen 2T olja som är anpassad för VES motorer påstås det men jag tycker det borde kunna finnas alternativ. Någon som har tips om det?
Är väl som det skall eftersom M10:an faktisk till och med har regressiv dämpning. Det är detta som är unikt med denna boggi, blir faktiskt mjukare ju längre den går ihop. Ger en boggi som inte känns stum utan utnyttjar hela fjädringsvägen. Kräver dock dämpare av mycket bra kvalitet eftersom dom får jobba hårt i denna boggityp. Dock kanske inte helt optimalt för hopp och värsta våldningen, mer snabba ledraceEnda som jag tycker kunde vara bättre är boggiedämpningen som känns linjär och inte progressiv som jag hellre önskar. /Lasse
Är väl som det skall eftersom M10:an faktisk till och med har regressiv dämpning. Det är detta som är unikt med denna boggi, blir faktiskt mjukare ju längre den går ihop. Ger en boggi som inte känns stum utan utnyttjar hela fjädringsvägen. Kräver dock dämpare av mycket bra kvalitet eftersom dom får jobba hårt i denna boggityp. Dock kanske inte helt optimalt för hopp och värsta våldningen, mer snabba ledrace
mvh / Matti
Det är väl ingen M10 boggie på den? Eller är jag helt ute och snurrar? Vet att det är lite gammal tråd men fick lov att kolla bara.Jo, avgasportarna ska rengöras var 50'de mil. Vilket år var det som de åtgärdade "pinnen", som styr själva avgasporten, som hade en tendens att gå av och orsaka haveri?
M10 boggien som sitter på den skotern sägs vara helläcker! En aning brant attackvinkel som gör den halvdan i lössnö, men den duger nog gott o väl ska du se
Skulle tro att det är en riktigt fin skoter med bra egenskaper!