Köpråd och mattråd till XC 500!

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Hejsan jag funderar på att köpa min farbrors polaris xc 500 sp -00 för 32'000 , han har bara haft den en säsong och den har stått i fars stuga så det är nästan bara jag som har kört den, men då är problemet att den drar olja som , jag vet inte vad... och jag undrar vad som är problemet? (Motorn är ren och fin och man ser inga oljestänk eller dylikt.) Vi har lämnat in den service för problemet så den är nyservad, nu väntar jag bara på snön för att testköra och kolla om den drar mindre olja nu, om den inte gör det - Vad kan felet vara?

Jag undrar också vad det skulle kosta att lämna in skotern för ett matt byte - alltså bara själva jobbet!

Vilken matta borde jag köpa till den?

Tack på förhand :)

R

Robin

Hejsan jag funderar på att köpa min farbrors polaris xc 500 sp -00 för 32'000 , han har bara haft den en säsong och den har stått i fars stuga så det är nästan bara jag som har kört den, men då är problemet att den drar olja som , jag vet inte vad... och jag undrar vad som är problemet? (Motorn är ren och fin och man ser inga oljestänk eller dylikt.) Vi har lämnat in den service för problemet så den är nyservad, nu väntar jag bara på snön för att testköra och kolla om den drar mindre olja nu, om den inte gör det - Vad kan felet vara?

Jag undrar också vad det skulle kosta att lämna in skotern för ett matt byte - alltså bara själva jobbet!

Vilken matta borde jag köpa till den?

Tack på förhand :)
Kusinens xc 600 drog även mycket olja men hellre de än ingen olja alls. är nog inte de e något som är fel på den.

Det där med mattbytet, skulle tro att det går på en 1000kr eller liknande.
Du klarar nog säkerligen av att byta matta själv, det är inga som helst problem plus att du lär dig mycket om du inte redan vet hur ett matt byte
går till.

32-38mm är mycket bra allround mattor.

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Okej :) ,men vi fyllde på oljan mer än bensinen... så det är därför ja blir så tveksam!

Okej, tack för svar :)

Fortsätt gärna svara om ni andra också har något på hjärtat :)

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
kolla så att pumpen är rätt inställd, har för mig att det ska finnas markeringar vid ingen gas och vid full gas, kontrollera med en polaris handlare för att vara på den säkra sidan.

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Vi har lämnat in den på "lantgården" i umeå och då skruvade dom lite och sa att det ska vara okej nu... längtar till körbar snö :)