köpråd XCR 440 sp/500 sp -99

LimeD

Aktiv medlem
21 jun 2009
90
0
6
sävar
Tjosan!

Jag är ny på forumet och önskar mig lite expertis hjälp :ciao:

Jag tänkte mig en ny skoter inför vintern som var mer puder vänlig :rolleyes:
Hittade då en Xcr 440 sp (första edgen?) från 99 med förstärkningar i boogien, renoverade dämpare och 32as matta samt har dom bytt motorn till en 500 snurra från 02 som gått 680 mil! den har gått första säsongen som cross maskin därefter lite enduro sen bytte dom motor och den vart familje körd.

Då jag kör hellst utanför leden och hoppar när jag kan och får tillfälle skulle det vara skönt med en skoter som klarade mycket puder och höll ihop bra. Sen när man inte har alltför mycket pengar i plånboken skulle det vara skönt om den inte *****des en massa så en pålitligt motor som håller är också att föredra!!

tycker ni att skotern är nått för mig ni som kanske vet mer om den än vad jag gör. bra/dåliga saker om motorn och chassi?

tack på förhand :beer:
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vad hade du tänkt dig för pris?

XCR440 tyckte jag var rätt slö när ja körde den.. 500an vet jag inte

Dock så har kompisen en XC600 -99 med 38as matta å den tar sig riktigt bra i snön måste jag säga! Den är plågad men den lever än :D

Vad är prisbilden på dom?
 

LimeD

Aktiv medlem
21 jun 2009
90
0
6
sävar
killen som säljer den vill ha 22k för den, dock hade jag tänk ge han 19-20k för den då mattan inte var den finaste och inte huven heller plus den saknar 2 boggiehjul längst fram :eek: den finns på blocket för den som vill titta :rolleyes:
 

LimeD

Aktiv medlem
21 jun 2009
90
0
6
sävar
vill hellst ha en polaris då jag vet hur dom är plus att jag kört edge modeller förut och vet att dom funkar fint ;)
ingen som vet nått om chassiet?
all fakta är bra fakta enligt mig :)