Köpspannet är brett, väldigt brett. 40-70tkr Tips råd

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej!

Sålde bilen idag för att äntligen satsa mer på skoter! Det jag är ute efter är ganska mycket, och väldigt olika saker!

Dubbeldyna är ett plus men inget krav (tjejen ni vet)
Jag är nog en ledsmiskare men polarna åker gärna lössnö så man måste lära sig.
Gärna driftsäker!
600cc+

De maskiner jag funderar på är:

crossfire 6-7-8
lynx x-trim (dubbeldyna)
skidoo renegade (dubbel)
f6,7,8
shift 600
switchback cfi 700(?)

En kort skoter borde fungera hyffsat i lössnö med rätt skidor och 38 matta?
När ska man anse att en skoter gått för långt? Jag är ganska kräsen och klickar bort skotrarna som gått över 350mil. Är jag dum i huvudet eller rentav klok? :)

Tacksam för svar! Yamaha ser ut som små racerbussar så dessa vill jag nog inte beblanda mig med. (warrior gt mfl)
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
du har inte kollat på switchback 600? finns med både förgasare och cfi. mycket trevliga maskiner.
hur långt dom har gått är ju en sak man kan fundera över, men som jag köpte min när den hade gått 425 mil och den var i princip nyskick (barnfamilj som haft den)
och bara förra veckan köpte min granne en summit 600 sdi som gått över 1400 mil och den e i gott skick för dom milena också.

antingen väntar du till snön börjat lägga sig så du kan eventuellt testa skotrarna eller så köper du hos en firma som mest troligt servat och gått igenom den.

lycka till! :)
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Tack för svaret. Ja switchback verkar vettig. Jag har en återförsäljare i samma stad, så det är ganska smidigt om den ska servas. Switchbacken är också mycket mycket mer prisvärd än x-trim och renegade. För dom har verkligen överpriser på sig. Crossfiren lockar också väldigt mycket. Älskar deras chassien.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
det är ju en bra början! jo det är sant, för xtrim och renegade e jävligt fina maskiner också, men man får betala lite mer.
har aldrig kört en crossfire, bara testa sutte å stå på dem och skulle inte tveka en sekund på att byta mot en cf7/cf8.
tyckte personligen att cf:arna kändes mer behagliga att stå/sitta på jämfört mot polaris switchback, xtrim och renegade
plus att cf:arna är så sjuuuuuukt snygga skotrar.
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jag lovar att återkomma i denna tråd när det blir något. Men återigen, det orange'a chassiet på crossfire... vilken slår det? :) okej en xp kanske i rätt lack... de andra - nej!
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
en orange crossfire låter lovande! med en sån får tjejen plats också, min sks e liknande när det gäller sittplats och jag har inga större problem att skjutsa runt tjejen (ibland åker jag också och jag klagar inte)

Lycka till med sökandet!
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Det blev tillslut en 2010'as switchback lx, med annan "sportigare ruta", burkrem, handskydd och såklart inga backspeglar! Toknöjd!