Jag blir lika överraskad varje gång jag läser dessa skoter annonser, ingen tycks köra med dem.
Det finns tydligen ingen skoter som gått mer än 6-700mil. Och desto äldre, desto kortare har de gått
Tittat man på en från -01 till -02 verkar inte många gått mer än mellar 35 (hur nu det är möjligt???) och 500mil. Och går man tillbaka till senare årsmodeller som t.e.x. -92 till -94 verkar de flesta inte ens gått de där 500 milen, jag blir väldigt eftersom jag kör väldigt lite men ändå hamnat med min -01 på 600mil. Och desto högre upp i landet man kommer, verkar skotrarna bara gått mindre och mindre. Så det är bara att beklaga att Sverige slutar vid Treriksröset. Tänk om vi hade en sisådär 200 mil till uppåt hur långt har de då gått? Då måste det nästan markera minus på mätaren... eller Det kanske beror på att det är mer snö desto högre man kommer och bättre leder, skotrarna används mer till och från jobbet, affären, kompisar och vad vet jag allt.
Jaa inte vet jag, men konstigt är det. Folk från den södra delen vill ju helst ha en skoter från den norra delen.
Jag vet inte hur andra tolkar en annons när ägaren skriver att "Den har bara gått 180 mil, ÄRLIGT. och det är en -93". Man kan lätt misstänka fusk med mätaren.
Okej okej jag vet att det finns de som ärligt bara gått några få mil, men jag tycker det är konstigt att nästan alla verkar gjort det. Och hur många skotrar har du sett som gått över 500 mil på mätaren? Det spelar ingen roll varifrån de kommer eller hur gamla de är.
Det är förstås, vem vill köpa en skoter som gått såååå långt? Jo jag kan tänka mig det, det är då kanske en seriös säljare.
Sen vet alla att sköter man servicen och är rädd om en maskinen som gått 1000mil, är den bättre än en som gått 500 mycket hårda mil, och aldrig servats.
Det finns tydligen ingen skoter som gått mer än 6-700mil. Och desto äldre, desto kortare har de gått
Tittat man på en från -01 till -02 verkar inte många gått mer än mellar 35 (hur nu det är möjligt???) och 500mil. Och går man tillbaka till senare årsmodeller som t.e.x. -92 till -94 verkar de flesta inte ens gått de där 500 milen, jag blir väldigt eftersom jag kör väldigt lite men ändå hamnat med min -01 på 600mil. Och desto högre upp i landet man kommer, verkar skotrarna bara gått mindre och mindre. Så det är bara att beklaga att Sverige slutar vid Treriksröset. Tänk om vi hade en sisådär 200 mil till uppåt hur långt har de då gått? Då måste det nästan markera minus på mätaren... eller Det kanske beror på att det är mer snö desto högre man kommer och bättre leder, skotrarna används mer till och från jobbet, affären, kompisar och vad vet jag allt.
Jaa inte vet jag, men konstigt är det. Folk från den södra delen vill ju helst ha en skoter från den norra delen.
Jag vet inte hur andra tolkar en annons när ägaren skriver att "Den har bara gått 180 mil, ÄRLIGT. och det är en -93". Man kan lätt misstänka fusk med mätaren.
Okej okej jag vet att det finns de som ärligt bara gått några få mil, men jag tycker det är konstigt att nästan alla verkar gjort det. Och hur många skotrar har du sett som gått över 500 mil på mätaren? Det spelar ingen roll varifrån de kommer eller hur gamla de är.
Det är förstås, vem vill köpa en skoter som gått såååå långt? Jo jag kan tänka mig det, det är då kanske en seriös säljare.
Sen vet alla att sköter man servicen och är rädd om en maskinen som gått 1000mil, är den bättre än en som gått 500 mycket hårda mil, och aldrig servats.