Körning kring Risbäck

Borkoen

Medlem
18 mar 2012
10
0
1
Hej!

Vi är några kompisar som har fått tag på en stuga i Risbäck att hyra under en vecka (v5) och jag har lite funderingar kring hur körningen runt Risbäck kan vara. Vi är framförallt ute efter friåkning...

Är det någon som har erfarenhet kring området? och hur ser det ut med snödjupet?

MVH Birk
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Risbäck ligger ju nedanför Gitsfjället som är ett rätt stort friåkningsområde, och det är väl ca 1-2 mil från byn upp till kalfjället.
Hur det ser ut med snön och isar i Risbäck just nu vet jag inte, men i Borgafjäll tre mil längre in i dalen är det runt 50-80 cm i snödjup nu och alla utom en av isarna är stakad.
Vecka 5 kommer det vara ett gäng på 60-70 skoteråkare på Borgagården i Borgafjäll, så ni kommer nog se mycket folk ute.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Där brukar jag köra och kan området lika bra som min egen hand! :)
Du måst nog vidare minst 10mil för det finns absolut ingen körning där... ;)
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Men vad har du för skoter och vilken körning är du ute efter? :)
Kan tillägga att ravinen som Freeride körde med wesslan är det bara 7km till och där vågande inte dom köra nerför...
Men den går då att köra uppför ;)
 

Borkoen

Medlem
18 mar 2012
10
0
1
Hej tack för alla svar!

Vi är två som har iq rr se och två med pro rmk, vi är kanske inte ute efter den mest extrema körningen men lite raviner och lössnö och allmänt lite skoj :) (utanför led) är första året för nästan alla med lite längre maskiner, men frågan är ju om det finns områden så man inte blir less efter 3 dagar?
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Finns absolut körning för 3dagar! :)
Finns både raviner, branta rågangar och elledningar som får en pro rmk att kämpa och även sjukt brant åå jävlig skogskörning:)
Kan guida er om jag är där eller om ni har lust att hämta upp mig längs vägen ;)

Enpatte: längs gitsån, dom skrev i reportaget om gitså ravinen:)