Har en Karibo från -86 som under måååånga år har renoverats med omnitat chassi, genomgången motor, utbytta bränsleslangar och renoverad bränslepump. Efter det så fick jag problem med att den bara gick i några minuter och sedan så stannade den. Om man direkt när den stannade gav den lite startgas så tände den och fortsatte man att dra ett tag så startade den igen, så det var ett bränsleproblem. Då det var ganska sent förra säsongen jag fick ihop den så var det ganska varmt väder, jag läste här på forumet att Aktiv på de senare årsmodellerna hade gjort en retur för att få bukt på bränsleproblem vid varmt väder så inför denna säsongen så gjorde jag den fixen.
Tyvärr så hjälpte inte det och den fortsatte likadant. Har tittat över bränslesystemet igen, kollat igenom bränslepumpen och allt verkar bra vad jag kan se samt att jag har kortat lite onödigt slack på bränsleledningarna. När jag startar skotern kall så rinner det bränsle tillbaka via returen men när man har kört den tills den stannat och sedan startat den igen så orkar den inte pumpa bränsle så att det rinner något i returen. Någon som har något tips på vad som kan göra så att den beter sig sådär?
Tyvärr så hjälpte inte det och den fortsatte likadant. Har tittat över bränslesystemet igen, kollat igenom bränslepumpen och allt verkar bra vad jag kan se samt att jag har kortat lite onödigt slack på bränsleledningarna. När jag startar skotern kall så rinner det bränsle tillbaka via returen men när man har kört den tills den stannat och sedan startat den igen så orkar den inte pumpa bränsle så att det rinner något i returen. Någon som har något tips på vad som kan göra så att den beter sig sådär?