Kartor!

Joppen

Aktiv medlem
10 sept 2004
56
0
1
Någon som vet var man kan få tag i en skoterkarta över västerbotten?
Helst någon man kan ladda ner och skriva ut.
Mvh/ Joppen
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Köp en och stötta skoterklubben, så dyra är dom inte....och klubbarna behöver alla kronor dom kan få in...

Mest troligt inte svaret du ville ha, men det är vad jag tycker..
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Skoterbutiker

Jag håller med <PolarisRacing>, köp en karta!
Min fick jag tag på i en skoteraffär inne i stan, om jag inte minns fel så kostade den 50spänn, det är ju en fjärt i världsrymden!

Det är inte värt att ladda hem och skriva ut, dessutom får väl skoterklubben några kronor. (även om det inte kan bli särskillt många...)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Problemet ligger nog inte i att köpa en eller ej, snarare är det svårare att hitta en som är heltäckande. Skoterklubbskartorna täcker endast lederna för just den skoterklubben. Att sedan hitta kartor som visar lederna som går mellan skoterklubbarnas områden, eller hitta en karta över hela Västerbotten tror jag kan bli svårt. Men du kan ju ha tur...

Jag har själv sammanställt en karta över hela Norrbotten (mer eller mindre), för att kunna användas i GPS'er och det var varit många inköp av kartor för att göra detta.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Mikael_N skrev:
Problemet ligger nog inte i att köpa en eller ej, snarare är det svårare att hitta en som är heltäckande. Skoterklubbskartorna täcker endast lederna för just den skoterklubben. Att sedan hitta kartor som visar lederna som går mellan skoterklubbarnas områden, eller hitta en karta över hela Västerbotten tror jag kan bli svårt. Men du kan ju ha tur...

Jag har själv sammanställt en karta över hela Norrbotten (mer eller mindre), för att kunna användas i GPS'er och det var varit många inköp av kartor för att göra detta.
Det har du helt rätt i, det är riktigt svårt att hitta en "bra" skoterkarta som täcker större områden.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kolla på nedanstående URL. Det går också att langa in den 'ovanpå' Blå kartan eller Röda kartan. Dock så är det Norrbotten och inte Västerbotten som eftersöktes initialt...
 

Joppen

Aktiv medlem
10 sept 2004
56
0
1
kartor

Ska höra med någon skoterklubb om dom har en karta som täcker mer än just deras område,
tack för svaren?