Sv: Kina märken!?
En sak är säker, CF Moto är inget att ha, den är slö, trög, svänger nästan inget, startar inte när man vill.
Själv hatar jag den, fyrhjulsdriften jävlas bara hela tiden, den har nästan ett eget liv och ibland hoppar den ur och då står man i ett vattendrag med häcken under vatten... Och fördelningen bara rasslar som en kastrull full av stålkulor.
Föresten så tål inte el motorerna vatten, dom lägger av helt enkelt, detta gäller både fyrhjulsdriften och vinschen.
Dock vet jag inte hur rost skyddet är på dom heller, våran har redan rostskador och vi har haft den i 2 år knappt, till sommarn är den 2 år gammal.
Och det finns ingen rost skyddsgaranti heller...
Bara negativa saker om den maskinen.
Har en kina moppe som inte går heller, och som rostar i bitar, tappade motor och drivning efter vägen, moppen gick ju såklart omkull då och jag drog bara fast grejerna och promenerade hem med den, drog åt grejerna ordentligt när jag kom hem.
Och jag skojar inte, höll på och slå ihjäl mig!
Sen dess har den inte gått att starta ens...
En sån där moppe man fick med sig när man köpte en mobiltelefon på Elgiganten.
Så det här med "made in China", eller "made in Taiwan", också finns det "made in Vietnam" och "made in Thailand" och sånt här är bara skräp, som inte ens duger till att se på.
Satsa hellre på en Japan, Canadensare eller en Amerikan.
Vi vart lovade en 3 års garanti men inte vill dom ta in den heller, och om jag minns rätt så lovar väll CF Motor en 5års garanti?
Och eftersom att dom inte tar imot den för servicen så har vi utfört den själv på grund av att den behöver det, och vi har hittat en massa felmonterade saker i allt fixande, och vissa delar saknas till och med, och den extrautrustning vi beställde finns inte ens på maskinen...
Gissa om man är förbannad på dessa Kina grejer!
Hädanefter ska jag iaf inte köpa något som inte är tillverkat av riktiga grejer som håller!
Bryr mig inte om vad farsan köper men så blir det för mig, han får köpa vad han vill.
Förlåt att det vart lite mycket, men, en bra bild på att man inte ska köpa Kina grejer.