Har en 4-takt 1056cc motor som trycker ut vatten via evakuerings slangen på expansionskärlet! Den vitryker inte! Glykolen är luktfri! Å oljan är inte missfärgad! Några idéer någon? tacksam för alla tips
Om inte kylaren får tillräckligt med snö uppkastad av mattan pga tung snö, låg fart, och dessutom plusgrader ute ja då blir det varmt. Prova att gasa på i djupare snö så ska du se att han blir mindre varm.
Det är inte ovanligt! Är det en Z1 eller en nyare ProCross/Climb?
Vissa bygger expansions kärl högre upp på TwinSpar. Är det en turbo så bygger de eftervärme och kan koka efter körning också. Har den blitt rejält varm så kan det behöva fyllas på lite.
Luftficka kan ge detta också, höj fronten högt.
Ett tillägg kan göras till denna tråd. Har varit med om samma problem och det visade sej då vara locket som var orsaken då det hade delat sej och tog således ej tätt.