"Klubbmys" 10 april... blir det fortfarande av?

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Hej! Vi pratade på årsmötet om korvgrillning i klubbstugan på lördag 10 april, snart är vi där och tyst är det.
Blir det korvgrillning eller är det ändrade planer? Dags börja marknadsföra det bland medlemmarna annars? :sing:

Länge leve kalla nätter!

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag var dit i kväll (onsdag) och det var inga som helst problem att köra dit just nu iallafall.

Lederna har tagit en del stryk av alla +grader, men helt klart körbara.

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Frågan kvarstår då om det blir något klubbmys och när... sen får man se om älven är nådig eller om det får bli hängbron...

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Min spontana tanke är att det inte blir genomförbart... och då har jag i åtanke de som drar sin familj med pulka, som jag själv.
En av anledningarna till familjedagen, är just att alla skall kunna närvara och det känns som om vi utesluter den möjligheten om vi genomför.
Jag har för min egen del ställt undan skotern för den här vintern precis av den anledningen... de e inte kul att sitta fast i flödvatten.
Jag har skickat frågan till den övriga styrelsen... med endast ett svar tills nu... det svaret var "ställ in".

Ordf. Pierre

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Happ... är det flödvatten på Notträsket? Annars går det väl köra dit över Gruvberget.

Summering av en nybliven medlem:
Demodag: Flyttad - inställd :bawling:
Arbetsdag: 5 närvarande :hmmmm2:
Klubbdag: Inställd :bawling:
Leder i all ära men lite klubbgemenskap skulle sitta fint inför nästa säsong. :hello:

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,
Vet inte hur leden ser ut från Gruvberget men... den följer bäcken långa vägar så det brukar vara ganska blött där också.

Och gällande din summering..... så är ingen mer besviken än jag och övriga styrelsen.
Inför demodagen lade vi ned en massa jobb... sedan spelade vädret oss inte i händerna.
Klubbdagen/familjedagen... mycket illa valt datum och för sent, tyvärr.
Och jag tror att vi har betydligt bättre förutsättningar till nästa säsong gällande arbetskraft.
Men som sagt... vi har förmodligen de bästa leder inom närområdet och ett betydligt bättre drag
i vår klubb än många andra, men självklart innefattar medlemsvård mer än så.
En liten nyhet dock för året var, att nästa varenda helg annonserades via forumet för de som ville följa på en utflykt.
Mina slutsatser skiljer sig nog inte så mycket från dina... vi får helt enkelt dra lärdom inför nästa säsong.
Lite tänkvärda ord... det blir inte bättre än vi alla gör det gemensamt, sedan så får vi inte glömma
att de insatser alla gör är helt idellt.

Ordf. Pierre

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Hallå hallå! Jag har dragit pulka via gruvberget både onsdag och torsdag, hur fint som helst!!!!! Inget vatten så långt ögat når!!! Däremot mycket pucklar från sa svartbyn upp på gruvberget och fram till korsningen som delar av mot 97an och mot stugan. annars var det som det var i februari:)
Har ingen koll på hur det är att korsa sävastån eller köra på den men kraftledningen är i klart farbart skick!!!

Last edited:

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Bilder från stugan nu i veckan!!! :)
Min 3åring som verkligen är skoterbitenDSC_1010..jpg
UndertecknadDSC_1027..jpg