Knäckt styre M800 - 13

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag bröt av mitt i början av säsongen och fick panik köpa ett på närmaste skoter shop så jag har ett brp styre som ser exakt lika ut förutom att det är silver och saknar stoppar för burkrem, de sved mer i själen än i plånboken köpa då de kosta 600 och de har skött sig hyffsat må ja säga.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Jag bröt av mitt i början av säsongen och fick panik köpa ett på närmaste skoter shop så jag har ett brp styre som ser exakt lika ut förutom att det är silver och saknar stoppar för burkrem, de sved mer i själen än i plånboken köpa då de kosta 600 och de har skött sig hyffsat må ja säga.
Okej låter ju bra, kunde du rädda handtagen + handtagsvärmarna eller köpte du nya?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Monterade RSI chromoly race styre på min, räddade värmarna med tålamod och varmluftpistol. Satte sedan RSI greppband vilket blev ruggigt bra, du har grepp även fast handtagen är snöiga/blöta.

Burkremmen var riktigt jobbig att ta lös men det går :)
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
De gick bra att rädda alla delar på styret med varmlufts pickan, dock så rekomenderat jag en lim klick på handtags gummin för de har jag inte satt och kör man värmen för fullt så kan dom vrida sig
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
Monterade ett fly snoX och kapade ner det vid första markeringen blev c.a 77 cm vilket är lite för brett så hur brett är rsi racebend styret ? 76 cm på utsidan av hooksen ?

monterade i samma veva ett bromshandtag från en 09 Assault och det kan jag säga var ett lyft för
bromskänslan

planerar i sommar att byta till rsi styret och flytta ner alla knappar på konsolen :)