Hej!
Ska försöka sammanfatta mina problem så bra jag kan, utan att det blir allt för rörigt.
Skotern i fråga är en Polaris rmk 600 ho 2007.
Har haft alla möjliga sorts elproblem på min skoter nu. Listar nedan:
Hastighetsmätaren står på 225km/t direkt vid start. (Detta har resulterat i att odomätaren nu har passerat 2700 mil!)
Varvräknaren står på 9050rpm direkt vid start.
Skickas konstant ut 9Volt på både bromsljus och bakljus.
Bränner alla framlampor jag sätter i (12V h4)
Vid kalla temperaturer så tänder den inte mätarhuset innan motorn har börjat bli varm.
Har mätt upp kring framlamporna, och fick då 12Volt vid tomgång MEN det sjönk till 9Volt vid minsta gaspådrag. Och igår när jag körde så sköt jag sista lampan då jag körde lugnt på leden typ 20km/t, och det blev ljust som en 500w ledramp sedan sköts lampan.
DOCK!
Så har jag i veckan bytt min voltregulator/likriktare! Alla problemen är desamma, dvs. det borde inte vara voltregulatorn som är problemet.
Kan det vara Statorn?
Men motorn går bra, går rent och fint i alla lägen.
Tacksam för alla svar, det börjar gå mig på nerverna nu!
Mvh Daniel
Ska försöka sammanfatta mina problem så bra jag kan, utan att det blir allt för rörigt.
Skotern i fråga är en Polaris rmk 600 ho 2007.
Har haft alla möjliga sorts elproblem på min skoter nu. Listar nedan:
Hastighetsmätaren står på 225km/t direkt vid start. (Detta har resulterat i att odomätaren nu har passerat 2700 mil!)
Varvräknaren står på 9050rpm direkt vid start.
Skickas konstant ut 9Volt på både bromsljus och bakljus.
Bränner alla framlampor jag sätter i (12V h4)
Vid kalla temperaturer så tänder den inte mätarhuset innan motorn har börjat bli varm.
Har mätt upp kring framlamporna, och fick då 12Volt vid tomgång MEN det sjönk till 9Volt vid minsta gaspådrag. Och igår när jag körde så sköt jag sista lampan då jag körde lugnt på leden typ 20km/t, och det blev ljust som en 500w ledramp sedan sköts lampan.
DOCK!
Så har jag i veckan bytt min voltregulator/likriktare! Alla problemen är desamma, dvs. det borde inte vara voltregulatorn som är problemet.
Kan det vara Statorn?
Men motorn går bra, går rent och fint i alla lägen.
Tacksam för alla svar, det börjar gå mig på nerverna nu!
Mvh Daniel