Mitt skötebarn, Thundercat 900 1997 som både preppats och byggts är optimal förutom en detalj...balansaxelhelvetet.
Lager och tätningar bytta av förra ägaren vid 700 mil, vid 1100 mil
så skar lagren i balanaxeln ihop men som tur var så puttrade jag på tomgången vid tillfället så inget gick sönder. Lagrade om och har kört 100
mil. Men för att slippa oron så tänkte jag bygga bort balansaxeln.
Hittade denna vattenpump överkomligt på e-bay 70 dollar med frakt.
Den är beställd.
http://www.aliexpress.com/item/4M-2150L-H-DC-Electric-Car-Cooling-Brushless-Water-Pump-MAX-TEP-100C-30000hrs-free-shipping/618043008.html
Den flödar 35 l/min så det torde räcka. Dessutom såg det ut att följa med
en steglös regulator. Kan vara bra att reglera kylningen.
Den går på DC så jag behöver likriktare och helst även batteri för att få det att fungera bäst.
Fråga till er, vilka elkomponenter behöver jag för detta ? Helst bolt on från en 90-tals touring med batteri.
Lager och tätningar bytta av förra ägaren vid 700 mil, vid 1100 mil
så skar lagren i balanaxeln ihop men som tur var så puttrade jag på tomgången vid tillfället så inget gick sönder. Lagrade om och har kört 100
mil. Men för att slippa oron så tänkte jag bygga bort balansaxeln.
Hittade denna vattenpump överkomligt på e-bay 70 dollar med frakt.
Den är beställd.
http://www.aliexpress.com/item/4M-2150L-H-DC-Electric-Car-Cooling-Brushless-Water-Pump-MAX-TEP-100C-30000hrs-free-shipping/618043008.html
Den flödar 35 l/min så det torde räcka. Dessutom såg det ut att följa med
en steglös regulator. Kan vara bra att reglera kylningen.
Den går på DC så jag behöver likriktare och helst även batteri för att få det att fungera bäst.
Fråga till er, vilka elkomponenter behöver jag för detta ? Helst bolt on från en 90-tals touring med batteri.