Kvalitets slangklämmor?

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Är det någon som kan rekommendera kvalitets slangklämmor och vart man köper dessa? Företrädesvis på webben. Är så förbannat trött på skit som går sönder.
 

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Bor i Gävle trakten, har inte full koll på vilka dimensioner som behövs än.
Vad kan du tillhandahålla?
 

nisse800

Välkänd medlem
27 dec 2012
136
0
16
Sv: Re: Sv: Kvalitets slangklämmor?

Det blir ABA, kommer och sprutar Glykol på er som rekommenderat dessa om det inte håller :)
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Finns ju speciella momentmejslar (HÄR) till slangklammer så man inte drar dom får hårt. Sen är det juh fint om man köper ett klammer som är rätt storlek för slangen man ska sätta den på . Bruka köpa klammer där storleken på slangen är mitt i storleksskalan på klammret.

Har nog aldrig haft problem med ett ABA klammer. Vill du slippa den fula blåa "hatten" på dom så finns det juh även rostfria Aba klammer.
http://verktygsboden.se/slangklaemmor/slangklaemma
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Det där är ingen momentmejsel.
Kanske är fel benämning på den. Men jag har i alla fall förstått det som att om man använder den där så kan man inte dra så otroligt hårt = normalt, för den vrider sig när man drar för hårt. Sen att den är bra för att komma åt ett klammer där det är snävt och trångt är ju också en funktion. Kanske missuppfattat det också.

I alla fall så har jag aldrig lyckats dragit sönder något Aba klammer med en sån där mejsel, man märker liksom när det är bra. Dock kan man givetvis dra sönder dom ändå om man tar i för kung och fosterland vill säga. :D