Kylarvattnet försvinner

Ultra 680

Medlem
1 jan 2006
18
0
1
Borlänge
classic touring 700 -04. Jag fyller på lite kylarvatten i expansionskärlet när jag skall ut och åka. Men åker jag lungt och inte anstränger den för mycket så försvinner inget vatten. Men om jag kör lite hårdare så försvinner det lite (ca 1dl). När jag startade den med lite vatten i expansionskärlet så kom det lite små bubblor nere i vattnet vet ej om det var vibrations bubblor eller kan det vara topplocks tätningarna. Vet ej hur mycket det bubblar om en sån har gått sönder men borde den inte dra vatten jämt då? Tack för svar om någon har en ide.

B0HM4N

Välkänd medlem
24 mar 2010
178
0
16
Storuman
Hade samma problem på min förra edge 500 och då var det o-ringarna i toppen som hade farit de gjorde att då man gasade på lite så bildades det tryck så att kylarvattnet "rann" ut ur överfyllnadsslangen på expansionskärlet så jag gissar på att du har samma problem..

kotte50

Medlem
5 jan 2010
8
0
1
Juniskär
hejsan jag har en yamaha viper venture 700 olika maskiner men kanske samma fel såg att du hade samma problem så jag undrar om du hittade felet hoppas på snabbt svar är ju naturligtvis i fjällen nu så man vill inte åka hem tidigare

Last edited: