laga cylnder

Paddan

Medlem
27 jan 2007
38
0
1
gävle
undrar någon som vet vart man fort kan få en cylinder till en edge 600 -02
lagad o nytt nicasil. d verkar vara väldigt lång lev tid på dom ställen ja hittat. typ 3-4 veckor överallt..
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag skickade min till Bengansmotor. Tog ganska lång tid men det var för att det var på sommarn och föratt han väntade fler cylindrar, han skickade ett stort lass och då tog det lite längre tid att få hem den också.

Det är lång vänte tid för dom skickas till England. Får ej byta nikasil i Sverige.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag skickade min till Bengansmotor. Tog ganska lång tid men det var för att det var på sommarn och föratt han väntade fler cylindrar, han skickade ett stort lass och då tog det lite längre tid att få hem den också.

Det är lång vänte tid för dom skickas till England. Får ej byta nikasil i Sverige.
Det är något/några företag som har tillstånd att nikasila om cylindrar m.m i Sverige!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Staffans motor och mek (0951-71022 Norrdal) har utbytescylindrar till humana priser.
skickade iväg min och 3 dagar senare hade jag en ny hemma.. :)
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Blixtensracing tog 2-3 veckor för mig och han har också inbytes cylindrar. SIMO i Östersund vet jag hade en 14dagars maximum tid när jag kolla runt förut för att Nicasila om mina cylindrar dock var det priset som avgörde.
 

Paddan

Medlem
27 jan 2007
38
0
1
gävle
blev staffans motor o mek. hade både cylinder o kolv på hyllan. så d tar ju bara nån dag.
helt ok pris 3200 för en utbytes cylle.

tack för hjälpen.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Metsotisse: Det har jag oxå hört, skickade min till Bengan och han skötte leveransen till England osv mkt bra gjort. Sen så skicka en kompis cylindern på om nickasil och den for oxå till England.