Leder kring LEVI och till Ryssland

Renträskarn

Aktiv medlem
25 dec 2009
90
0
6
Luleå
Hej, är det någon som har erfarenhet av lederna kring finska Levi? Har någon åkt längs leder till Ryssland från Levi? Åker till Levi i mars och funderar på att göra en dagstur till Ryssland.

kamaboy

Aktiv medlem
21 jan 2011
58
0
6
Tammerfors Finland
Här kan du se skoterlederna i Finland http://www.retkikartta.fi/retkikartta.php?lang=se Från Levi till ryska gränsen är det 30mil och det är inte så enkelt att gå dit med skoter.Det finns inga leder över gränsen och du måste ta skotern över gränsen med bil och du behöver ryska försäkring till bilen och skotern.I ryssland finns det inga märkta leder så glöm det och åk i Finland i stället.Vi har mycket fina preparedade leder runt Levi.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jag har läst om den resan och det var inte BARA att åka in i Ryssland, vad jag har förstått så måste man vara bjuden till landet av t,e,x ett hotell eller en person för att ta sig in. Ryssarna är lite besvärliga när det gäller passage över gränsen.

kamaboy

Aktiv medlem
21 jan 2011
58
0
6
Tammerfors Finland
Största problemet att gå till ryssland är visumet.För att skaffa sig visum kostar pengar.Resebyråerna kan fixa det,men som sagt är det värt besväret,vet jag inte.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Tjejen pratade igår (tis 22/2) med en kompis som hade varit i Ryssland och demonstrerat skogsmaskiner och han berättade att om man skaffar ett visum så gäller det bara i Minsk!!??!! Du får alltså inte lämna staden!! Han och hans arbetskamrater var inbjudna av skogsföretaget så då var det inga problem för dom att vistas ute i skogen eller i stadsområden. Knepigt?!?

kamaboy

Aktiv medlem
21 jan 2011
58
0
6
Tammerfors Finland
Minsk ligger inte i ryssland,den ligger i vit-ryssland.Helt annan land och helt andra saker gäller där.Om man skaffar sig ett visum till ryssland,så man kan i visum ansökan skriva området,var man troligen går.I princip är det så,om man har visum,så man gå överallt i hela landet.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Haha ja se där. Med tanke på att tjejens kompis nyss varit där så borde han ju vetat det. =)