Ledkarta Vemdalen

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
Hola!

Ska upp till Vemdalen om några dagar, har precis bestämt mig för att ta med skotern så man kan brassa iväg och fiska lite. Dock så känns det lite sistaminuten eftersom det enda jag har koll på är fiskevattnen, INTE skoterleden. Nån som har en ledkarta över Vemdalsområdet på datorn? Eller kan scanna in? Kvalitén är inte så viktig, bara jag kan se leden hyfsat o jämföra med fiskekartan. Kan vara bra att till att börja med veta om jag kan ta mig till leden från stugan utan att köra släp varje gång :p Har tokgooglat men inte hittat nånting som liknar en karta. PMa mig om du har en, tack!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ledkarta finns att köpa på statoil macken för 160 kr. Kom även ihåg att numera är vemdalens skoterleder med i Nordic area området så led avgift är obligatoriskt.
 

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
är de med i det skräpet? får man valuta för pengarna då? dvs välpreparerade och välskötta leder?

Sent from my Haipad M7 using Tapatalk.
 

SweZor

Välkänd medlem
23 nov 2009
148
0
16
Vemdalen
Ledkarta = 160kr Köpes på bla Time (Statoil mitt i byn)
Dagskort = 100kr Kan betalas via mobil, instuktioner finns på skyltar uppsatta lite här och där, finns en vid Time vet jag, samt en mellan Oxsjön och Jaktstugan.

Har varit lite si so så med lederna, har varit grymt bra, men det känns som att man prioriterar vissa leder framför andra, då främst byn-vargen-jaktstugan leden, som är en av de mest hårt trafikerade. Men nu är det ju tö, så då blir det ju genast svårare....
 

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
okej, tack för info grabbar. det obligatoriska ledkortet säger alla olika om så jag får kolla när jag kommer fram.

Sent from my Haipad M7 using Tapatalk.