Litet lyft Rave 670 -96

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Här är en bild hur den ser ut nu.

Men idag har jag donat lite.
Jag tog och svetsade ett stag till huven som var av.
Och så vinklade jag ner gashandtaget så jag slipper få ont i handleden då jag kör

Försökte även att dra fast en mutter som inte satt som den skulle.
Till höjaren, men det var en styrstång ivägen där

Men kom åt att dra såpass att den inte nog lossnar ändå =)
Gjorde även småhål lufthål i tanklocket så att den inte ska suga ihop sig helt och hållet.

Ikväll ska jag nog få maskeringstejp som går bra att böja i "sidled".
Så då kanske jag kapar rutan imorgon.

Annat som kanske ska göras är att strippa huven på dekaler och byta fotstegsförstärkningar.

Uppdate: Nu har jag köpt en huv och lite annat godis!
Började med att strippa huven!


Sparade dock en dekal på varje sida, men dom var typ rosa, så jag maskerade, skar och sprayade.



Lägger upp en bild på handskydden som ska på med :rock:
 
Last edited:

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Varför strippa huven på dekaler?? Det där är ju snyggaste dekalerna på en cobra :)
Jag tycker det blir så "mycket" med både orange och rött, jag har tänkt sätta på handtagsskydd också, men kan ju vänta och se då hur det serut.

670 är en rolig motor tycker jag!

Hur är den i cobran ? Har bara kört den i g-type chassie!
Jag har ju inte kört den i någon annan, men den är roligt enligt mig, mycket att köra med. :rock: Den är bara lite stel kan tyckas, som ett spett! :hmmmm:
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Jag tycker du ska behålla dekalerna, om du inte vill ha dom så köp en cross huv och släng dit ist, du får så mycket mer för den när du ska sälja om du har en fin org. huv..

Ja, cobra chassiet är jäkligt fint föratt vara så pass gammalt, om jag skulle köpt en äldre skoter skulle det nog bli en sån där.. : )
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Jag tycker du ska behålla dekalerna, om du inte vill ha dom så köp en cross huv och släng dit ist, du får så mycket mer för den när du ska sälja om du har en fin org. huv..

Ja, cobra chassiet är jäkligt fint föratt vara så pass gammalt, om jag skulle köpt en äldre skoter skulle det nog bli en sån där.. : )
Jå, men jag har tyvärr inte hittat någon,denhär huven fanns ju bara 95-96 om jag minns rätt. Men hittar jag en så slänger jag nog dit den om den inte är för dyr :)
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Nu är en huv på G, blir att strippa den som är mindre fräsh.
Har även beställt handskydd, röda med lite svart.
Sen ska ruta kapas... så får man se om det är snyggt eller om det blir för mycket svart så man kastar på nå dekaler. :D
 

petersson

Välkänd medlem
12 aug 2006
304
0
16
Skellefteå
Läcker med en svart cobra. Har själv en likadan fast röd. Har en originalhuv till salu billigt om du inte köpt någon än. Behöver ny lack.