lynx 360, ranger LTS eller 3900?

barkman

Medlem
10 jan 2011
12
0
1
Tjena! jag har ett litet dilemma! jag får köpa polarens 360 syncro -95 som är i oförskämt bra skick! han vet inte hur långt den gått då mätaren inte funkar, men han själv har åkt max 70-80 mil, å med tanke på skicket så har jag väldigt svårt att tänka mig att den gått mer än 3-400 mil....om ens det!:wondering:. jag får den för 10000:- ! kan nån säga mig varför jag ska köpa den istället för en 3900 med eller utan lts framvagn för samma pris? jag har även blivit bjuden en ranger lts -96 för 16000:-(möjligen lite prutmån på den) som har gått ca 1100 mil. vad skiljer egentligen mellan en 360 och en 3900 med bladfjädring? och vad skiljer mellan en ranger lts och en tidig fox? alla har ju lång smal matta med 377an! jag har inga som helst krav på komfort,däremot bästa möjliga lössnö egenskaper, och att skotern kan ta mig o angeldonen dit vi ska! jag ska inte dra nåt mer än möjligen en kälke med angeldon o ett par vedsäckar ibland. jag ska även ha den till att reka i ospårad skog och sätta ut ett par saltstenar då och då(ospårat)! var vänliga att inte komma med andra rec än dessa skotrar jag nämt, för jag vill ha en "äldre" lynx...smal o lång! möjligen en 97ans fox! det finns en 97ans fox på blocket nu.....som bara gudarna vet hur långt den gått....men låt säga att den gått 1000-1200 mil, kan nån säga varför jag ska köpa den för 20000:- istället för en 360 som jag är övertygad om gått mindren hälften så många mil, och som jag dessutom får för 10000:-? hur skulle ni ha gjort?

mvh barkman.:blink1:
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag skulle nog valt 360in i detta fall tror jag! Verkar mest prisvärd om den nu är i det skicket du beskriver! :)
 

barkman

Medlem
10 jan 2011
12
0
1
Tackar lynxtuktarn! jo, det börjar luta åt det hållet! men man vill ju gärna höra expertutlåtanden! rangern,foxen o 3900an kan ju ha superegenskaper jämfört med 360 som inte jag känner till? vad anser ni om lts eller bladfjädring då? bortsett från aningen bättre fjädring?

mvh barkman.
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Bägge skotrarna är ju fantastiska i ospårat, särskilt Gl 360 iom att den e smalare. Den kan du skråköra med. Rekommenderar 200 eller 250mm plastbelag till skidorna. Gl 3900 är bekvämare på led, med sina 2 stötdämpare i boggin. LTS-dämparna är väldigt bra, då skidorna "kliver" över hinder som stenar o stubbar utan att skotern vickar.
Välj 360 om du ska ta dig fram, 3900 om du vil ha mera komfort !