lynx,550,08, går ej att stänga av

svens

Medlem
7 dec 2012
8
0
1
borlänge
ja den går inte att stänga av med dödarna eller nyckeln,det var inget sådant fel när jag ställde av den för säsongen,lättstartad går som vanligt.tacksam för hjälp
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kan vara statorn som jordar. Måste isåfall lindas om.

Kan även vara jordfel alt kabelbrott.

Kan även vara en kontakt som glidit ut.
 

svens

Medlem
7 dec 2012
8
0
1
borlänge
hallo,,tack för svaren,den börjar att fungera när mn kört en kvart när den blir riktigt varm,sen när den står över natten samma sak inträffar då går den inte att stänga av,,har haft 556 i alla kopplingar jag hittat är det nån som har nån ide vad som spökar?om det var statorn borde den väl gå dåligt eller har jag fel.tackar för svar
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Kan hända av värmen så blir det kontakt. Skotern kan gå bra med dålig stator men ibland får man såna fel att den svår startad varm men startar lätt kall. Så du har glapp på nå ställe.
 

svens

Medlem
7 dec 2012
8
0
1
borlänge
ja det är nå glapp,har du/ni nån ide om man kan mäta nåstans till glappet,den är både lättstartad kall som varm,två drag kall ett drag varm.tack för responsen.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Kolla om dödarn å nyckeln går ifrån/till samma kontakt,ryck i sär å pip mät kablarna som går upp till dödarn å nyckeln så går de utesluta någon av dom kanske
 

peter lindgren

Ny medlem
7 jan 2014
2
0
1
hej. har en kompis med exakt lika skoter och samma problem. började lika som din men nu går det inte alls att slå av den. skulle va kul o veta om du hittade ngt fel eller om det löste sig.