Lynx adventure 550 -08 smälter

silvertippen

Medlem
29 jan 2008
44
0
1
siljeåsen
Det började med att fläktkåpan smälte jag fick den bytt på garanti. Nu har mer plast fram under huven börjat smälte å då även när jag kör utan huv. skotern har även börjat gå ojämnt inte då jag kör sakta men i ca 50 km/h. Det känns som ett motorhaveri är nära. Lagar dom sånt på garanti? den har gått 350mil
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Jo om den går sönder så hjälper de dig på garanti, däremot så skulle jag kunna tänka mig att din varmgång beror på att motorn får för lite bränsle och att den därför gå för var på avgaserna, kolla igenom munstyckena, lågfarten har nog blivit igensatt av beläggning eller skräp.

Fläktkylda maskiner är beroende av bränslet för kylningens skull.
Kolla även den ljuddämpning som sitter i inkommande luftstyrning så att den inte täpper till flödet, har varit med om att den har lossnat och motorn skar.

För att förhindra beläggning i bränslet är detta viktigt särskilt på Rotax fläktkylda att man häller i Bränslestabilisering och kör med det när man är ute på sista svängen, det tar ca 2-3 månader för att det ska bli beläggning i bränslet och det sätter igen framförallt munstyckena.