Lynx Commander 600 sdi. Går jävligt dåligt.

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Har en lynx commander 600 sdi som när man startar så startar den som man ska sen när man åker iväg funkar de så länge man inte kommer upp i mer än ca 3000-3500 varv då dör den av ordentligt och går inte alls. Tomgång fungerar som den ska men vid minsta pådrag så dör den av och orkar ingenting.

Är de nån som har nån idé vad de kan vara?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Om du kan få in den i värmegarage så kan den ev funka efter ett tag. Is/vatten på olämpligt ställe kan vara orsaken. Om de inte hjälper så dra lös alla elkopplingsplintar du hittar som har med dess att göra blås rent samt reka i kontakten. I med olja i kontakten är inte fel heller.
 

Thekeffo

Välkänd medlem
14 dec 2008
152
0
6
Jag har den inne i garage. Har vickat och haft mig på samtliga kontakter som rör sprutet.
Dess nyckeln är det inte.
Bränslefilter bytt.
rengjort spjällhusen, reedkorgarna , samt testkört sprutet.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kan fortfarande vara dessen även fast du bara vickat på den, kan ha gått sönder så den inte får kontakt.. Det är exakt dina symptom man får om dessen inte funkar
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Jag har den inne i garage. Har vickat och haft mig på samtliga kontakter som rör sprutet.
Dess nyckeln är det inte.
Bränslefilter bytt.
rengjort spjällhusen, reedkorgarna , samt testkört sprutet.
Har du bytt det yttre bränslefiltret?, hur är statusen på den inre "tepåsen" på pumpen samt grovfiltret i pickupen längst bak i tanken?

Felkoder?
Kan bete sig som du beskriver om t ex EGT:n fallerat, dålig jord vid flätan FH motorfäste samt om elmatning är för svag(relä, stator mm)