Lynx Commander gjord av guld?

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Är det bara jag som tycker att det är ett sjukt överpris på begagnade commanders på blocket?
Commander 600 från 2011 för 85000:- privat, 96000:- hos handlare
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Priserna går ner när när årets modeller börjar levereras, just nu är priserna på topp.

Handlarna vill ha ut maximalt innan blocket börjar överflödas med begagnatmaskiner och 2015 års modeller pressar ner priserna och de som ska köpa nytt vill försöka kräma ut så mycket som möjligt för maskinen så de inte behöver lägga mellan så mycket till en ny maskin.

Den för 96000:- är ju iof en limited edition så den har ju extra allt, har inte gått speciellt långt och garanti ingår i priset.. Men några tusen högt kan jag nog hålla med att den ligger.

Men den för 85 000 privat helt utan tillbehör är helt klart överpris, men de finns ju de på blocket som har mer normala priser också.
 
Last edited:

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Sen är väl framförallt på privatannonserna alltid med inbyggt prutmån oavsett vad som står.

Bara att sakligt framställa ett bud som man anser skäligt och hips vips så kanske man får köpa maskinen.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
Är det bara jag som tycker att det är ett sjukt överpris på begagnade commanders på blocket?
Commander 600 från 2011 för 85000:- privat, 96000:- hos handlare
Om du tycker att Lynx Commander är för dyr så har du två alternativ...
#1. Låt bli att köpa tills dess de sjunkit till den nivå du tycker är lagom, dvs om några år när du faktiskt tycker att de som ligger på annons har gått på tok för många mil.
#2. Köp en maskin av motsvarande typ av annat fabrikat, dvs liknande bredbandande maskin som går att hantera som en smalbandare med sköna nedlägg i djupsnön och samtidigt smidigt pigg efter led med en bränsleekonomisk men ändå pigg motor..... NEJ, just jävlar det fanns ingen sådan maskin av annat fabrikat, så det finns bara alternativ #1 :madgrin:
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Om du tycker att Lynx Commander är för dyr så har du två alternativ...
#1. Låt bli att köpa tills dess de sjunkit till den nivå du tycker är lagom, dvs om några år när du faktiskt tycker att de som ligger på annons har gått på tok för många mil.
#2. Köp en maskin av motsvarande typ av annat fabrikat, dvs liknande bredbandande maskin som går att hantera som en smalbandare med sköna nedlägg i djupsnön och samtidigt smidigt pigg efter led med en bränsleekonomisk men ändå pigg motor..... NEJ, just jävlar det fanns ingen sådan maskin av annat fabrikat, så det finns bara alternativ #1 :madgrin:

öh? har du en commander själv eller?
Har inte tänkt köpa en commander på många år framöver, det jag ifrågasätter är hur en skoter från 2011 kan vara värd 85000:- vid privat köp. såklart att efterfrågan kontra tillgången styr priserna, men tyckte det var rätt många commanders ute på blocket


sen låter jag bli att kommentera din jämförelse mot en smalbandare i hanterbarhet
 
Last edited:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
öh? har du en commander själv eller?
Har inte tänkt köpa en commander på många år framöver, det jag ifrågasätter är hur en skoter från 2011 kan vara värd 85000:- vid privat köp. såklart att efterfrågan kontra tillgången styr priserna, men tyckte det var rätt många commanders ute på blocket


sen låter jag bli att kommentera din jämförelse mot en smalbandare i hanterbarhet
En skoter som definitionsmässigt gått lugnare än en sportskoter och dessutom tilltalar skogsägare med momssmitning som största hobby kommer att falla långsammare i pris än en sport/lössnömaskin med samma nypris. Att det är en momssmitarmaskin som dessutom är trevlig att köra gör ju inte saken sämre.

En halvrisig jämförelse är oreggade crosshojar jämfört med LV-reggade endurohojar där crosshojarna faller snudd på dubbelt så mycket första tre åren.
 

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
En skoter som definitionsmässigt gått lugnare än en sportskoter och dessutom tilltalar skogsägare med momssmitning som största hobby kommer att falla långsammare i pris än en sport/lössnömaskin med samma nypris. Att det är en momssmitarmaskin som dessutom är trevlig att köra gör ju inte saken sämre.

En halvrisig jämförelse är oreggade crosshojar jämfört med LV-reggade endurohojar där crosshojarna faller snudd på dubbelt så mycket första tre åren.


så måste det ju ligga till! även om jag aldrig skulle betala det priset för en beggad comander:p
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Tål att påminnas,
tänk på att värdet på en skoter är vad som betalas när affären görs upp. Inte priset den annonseras för.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Att tänka på när man som privatperson köper en pryttel, oavsett sort, som vanligtvis köps av momsavdragarfantasterna är att man kan kallt räkna med att få sämre för sin maskin när man väl säljer den än en likadan maskin där momsen fortfarande "lever".

Var ett elände när jag skulle sälja min Dodgepickis, likadana bilar som hade högre pris än min och dessuton + moms såldes snabbare än min gjorde. En väldigt stor del av dessa människor ser bara "+moms"-delen av prislappen. Är det inte "+ moms" så får det vara helt enkelt.