Lynx enduro 494

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Var ute och åkte skoter igår och då tändes Temp lampan han bara att titta på lampan och åkte 20 meter sen la skotern bara av och den startade inte någe mera efter det. och glykolen var helt slut, och sen fick man ta i som fan för att man skulle orka dra i startsnöret .. Så jag tror att den har gåt varm så den ha nypit så jag undrar om någon här vet vart man kan beställa 2 nya kolvar med kolvring osv..


Mvh: Stoffe
 

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Hade den skurit så skulle jag inte ens kunna dra i snöret. Det går och dra men det går trögt. :/
Men en sida där man skulle kunna köpa nya kolvar skulle inte skada
 

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Mjo. men han startade ju direkt efter han la av sen stängde jag bara av han och skulle hem och hämta glykol och då fick jag lite andra hinder så jag åkte dit i dag och skulle starta den och då var den seg att dra.. Och en polare sa att jag skulle ta in den i ett garage och ha i glykolen och sen testa om det går att dra när glykolen är i. För skotern har ståt ute i 31- i 1 dyngn utan glykol så den kan ha frysit med. Aja får kika vidare på det dära efter Julafton.. ;)


God Jul btw :)
 

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Skoter funkar fint fint. var bara att dra några gånger och sen köra den till garaget sen så funkade den fint igen..
 

lynxrider

Välkänd medlem
20 okt 2010
530
1
16
Nälden
Kolla kompen så inte det är någon topp packning så gått. Kylarvätskan försvinner inte bara och sen blir allt bra igen.................jag lovar.
 

stoofie

Aktiv medlem
18 jan 2010
54
0
1
Njae de va ett litet hål i kylaren som är fixat.. Men nu för 2 veckor sedan när ja åkte så började den gå dårligt på full gas så ja skynda mej hem och stängde av den och lyfta på huven och märkte inget fel och sen när ja skulle köra in den i garage så startade den inte.. Då när jag tog ur stiften och drog så kom de upp vatten,bensin,olja så ja packningar har nog gått :) Dom som ja beställde hos sa att ja skulle få Oringar runt cylindrarna,topplocket, och sen kylar packning och sen vare en till packning som skulle sitta någonstans :S har aldrig skruva sönder en skoter motor så detta ska bli mycket intresant.. Justja undrar om man ska sätta på ett par vanliga luft filter ist på förgasarna för att spara lite utrymme vet inte om de funkar vore bra med lite svar ;)