Lynx enduro sdi -05

Smek en ren

Aktiv medlem
12 nov 2010
62
0
6
Övertorneå
Köpte en lynx enduro sdi -05 idag och körde kanske 1-2mil så stannade den och vägrar gå igång..
Det var första gången den kördes sen förra vintern.. om det nu har någon betydelse
Det är en lampa som blinkar (bilden)
(den har bara gått 135mil)

Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mjo.. tror det är check engine lampan.. Här får du lite förslag:

1: Byt stift och kolla så att det är gnista (mest troligt!)

2: Kolla säkringarna! (sitter ovanför oljebehållaren)

3: Flytta om relän. (flytta dom medsols eller motsols och kolla om den startar) Dom hittar du vid säkringarna.

4: Är batteriet trasigt/dåligt så går inte en sdi.

5: Hör av dig hit igen.

Smek en ren

Aktiv medlem
12 nov 2010
62
0
6
Övertorneå
Vi kollade säkringarna och den bränner den som är längst ner till höger, vi provade byta och den brände den nya direkt.. Har du någon aning om vad felet är eller måste jag föra in den på verkstad?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Jag hade samma fel......

Jag hade för lite soppa... Tanka den full och dra typ 10 ggr utan att sätta ditt dess pluggen. Montera sen dit dess pluggen och starta.

Ganska säker på att det är säkringen till soppapumpen som brinner för att pumpen går torr..

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
jag fick då soppatorsk på min sdi o säkringen höll då den gången, men kan vara en bra ide o ha med sig säkringar hört fler som haft de problemet när tanken blivit tom.

Smek en ren

Aktiv medlem
12 nov 2010
62
0
6
Övertorneå
jag fick då soppatorsk på min sdi o säkringen höll då den gången, men kan vara en bra ide o ha med sig säkringar hört fler som haft de problemet när tanken blivit tom.
Det finns extra säkringar på undersidan av locket, något vi märkte efter att vi farit in till byn för att köpa nya!